פריז
פריזפלאש 90

עשרות צעירים מצרפת הגיעו לארץ בימים האחרונים והצטרפו לתכנית "מגן" ללימודי קרב מגע בישראל שתיתן מענה לאנטישמיות ההולכת וגוברת בצרפת

התכנית, אותה יזמה תנועת בית"ר העולמית בשיתוף הסוכנות היהודית נפתחת היום במכון ווינגיט שבנתניה, מיועדת לעשרות נערים ונערות מיהודי צרפת שהגיעה ארצה על מנת לקבל הכשרה מיוחדת בקרב מגע.

התוכנית תאמן את הנערים בפיתוח החוסן הפיזי והמנטלי בכל הקשור להתמודדות עם התקפות אלימות על רקע אנטישמי אותם הם חווים כדבר שבשגרה בחייהם בצרפת.

התוכנית תשלב בין הלכה למעשה כך שבזמן שהותם בארץ יילמדו הצעירים לימודי מורשת וציונות ע"פ עקרונות ז'בוטינסקי, ויסיירו באתרי מורשת לאומיים ובהתיישבות ביהודה ושומרון.

הצעירים שישתתפו בתוכנית ישובו לקהילותיהם בצרפת וישתמשו בידע הנלמד כדי להגן על בתי הכנסת והקהילות היהודיות יתר על כן התוכנית עתידה לעודד את אותם נערים צעירים לעלות לישראל והא גם תסייע להם במציאת עבודה והשתלבות בארץ אם וכאשר יחליטו לעשות עלייה.

בטקס מיוחד שהתקיים ביום חמישי האחרון בהר הרצל בנוכחות ראשי הסוכנות והסתדרות הציונית העולמית, אמר מוביל התכנית, עו"ד נריה מאיר, מנכ"ל תנועת בית"ר העולמית, כי "התוכנית הינה התשובה הציונית ההולמת ביותר לאנטישמיות המתחוללת היום בצרפת. חזונו של ז'בוטינסקי להקמת כח מגן יהודי, מתקיים גם היום בהקמת תכנית ראשונה מסוגה המשלבת את ערכי בית"ר, לאומיות, הגנה וגאווה יהודית".

יעקב חגואל, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית הוסיף כי "האנטישמיות באירופה הולכת ומתגברת בכל שנה התכנית קמה כדי לתת מענה לגל ההתקפות האנטישמי ברחבי צרפת. עם כל זאת אל לנו לשכוח כי הפתרון הטוב ביותר הוא העלייה לישראל".

בתנועת בית"ר ובסוכנות מקווים כי התכנית תביא להצטרפות צעירים רבים נוספים שיסייעו לשמירה על קהילותיהם עד לעליה לישראל.