ההשגחה שונתה. אילוסטרציה
ההשגחה שונתה. אילוסטרציהצילום: רוני שוצר - פלאש 90

אין רגע דל: לפני מספר שבועות הסיר איש העסקים ומנהל רשת המזון 'בר כל' מנחם כרמל את השגחת 'שארית ישראל' המזוהה כיום עם הרב שטיינמן ממחלקת הירקות. הפשקווילים נגדו לא איחרו מלבוא.

כזכור, לפני מספר שבועות שונתה הנהלת 'שארית ישראל' כשהוכנסו אליה מספר רבנים המזוהים עם הרב שטיינמן.

לאחר שבוצע הצעד האמור, הורה איש העסקים מנחם כרמל המזוהה עם הרב אוירבך להסיר את כשרות 'שארית ישראל' ממחלקת הפירות והירקות ולהעבירה להשגחת 'העדה החרדית'. יש לציין כי בשנה זו יש להחלטה משנה תוקף שכן מדובר בשנת שמיטה על חומרותיה השונות.

ההחלטה שעברה בשקט ברוב אזורי הארץ, זכתה בסוף השבוע לכותרות בעיר רכסים, שם הופצו כרוזים נגד כרמל המונע לדבריהם "לקנות בשנת השמיטה סחורה בפיקוח מהודר ע"פ דעת בעל החזו"א", כלשונם.

בכרוזים שפורסמו נאמר, כי "מנחם כרמל זרק את כשרות בני התורה שארית ישראל והחל לשווק בחנויותיו מכשרות העדה החרדית, אלא שמנחם כרמל לא הסתפק בכך, וגייס לצידו חתימות של כשרויות קיקיוניות המאשרות את זה כי יחד עם בד"ץ העדה החרדית יהיו מפקחים נוספים מטעם אותם כשרויות בכדי לשמור על הוראות מרן הגרי"ש".

"מלבד מה שטענה מגוחכת זו הוכחשה מכל וכל ע"י העדה החרדית אשר הודיעה כי אין דריסת רגל לשום מפקח בתחומה מלבד למפקחים שלה עצמם , גם בשטח ניכרת התרמית כאשר בתמונות שמתפרסמות היום עולה כי מנחם כרמל מוכר תוצרת הגדלה ב'עין יהב‘ אשר נחשב לדעת בעל המנחת יצחק הגרי"ש כארץ ישראל לכל דבר".