יונה יהב, ראש העיר חיפה
יונה יהב, ראש העיר חיפהצילום: פלאש 90

החלטת עיריית תל אביב שלא לשלוח תלמידים לסיורים בירושלים בשל המצב הביטחוני, צוברת עוד ועוד תגובות מאישי ציבור התוקפים את ההחלטה.

את אחת האחרונות שבהן סיפק לפני זמן קצר ראש עירית חיפה יונה יהב שפתח במתקפה חריפה על עיריית תל אביב בדף הפייסבוק האישי שלו תוך שהוא מכנה את תל אביב כ"מדינת תל אביב השבעה", כלשונו.

"את זה חשוב לי מאוד שתקראו; הגעתי אתמול לוורשה לטקס פתיחת המוזיאון ליהדות פולין. מליונים נשחטו כאן. ילדים, נשים ותינוקות רכים. בין הנרצחים גם משפחתה של אימי - שהיתה לה התבונה לעלות לישראל, לחיפה", כותב יהב מפולין. "המלון בו אני ישן כאן נמצא דקות הליכה מהמקום שבו היה פעם גטו ורשה. אולי בשל כך זעזעה אותי הידיעה הזו הבוקר".

לדבריו, המסר שבהחלטה האמורה הוא אנטי חינוכי. "אני לא כועס על ההורים מתל-אביב שהחליטו שלא לשלוח את הילדים לטיול בבירת ישראל כי זה מסוכן מידי עבורם. אני לא נוהג להתערב בשיקולים של הורים דאגנים. גם אני הורה דאגן. אבל ההחלטה הזו העציבה אותי. לא רק בגלל שאותם הורים ישלחו את ילדיהם בשמחה או יסעו איתם לטורקיה, נפאל, בולגריה או פרו. אלא משום שבהחלטה הזו הם סימנו - במו ידם - לילדיהם, את גבולות הגטו. הגטו החדש; גטו מדינת תל-אביב השבעה, המפונקת והמלאה בעצמה.

את דבריו סיים במילים: "ההחלטה המוזרה הזו היא לא הבעיה, היא רק הסימפטום להליך המסוכן שעובר על ישראל ועל החברה הישראלית. אני לא מבקש להטיף. אבל תפקידי כאיש ציבור הוא למצער להתריע, להציג את תמרוריי האזהרה".