השר נפתלי בנט
השר נפתלי בנטצילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה למושב החורף הסוער הצפוי בכנסת.

בפתח דבריו קרא בנט לממשלת ישראל לגלות חוזקה מול הטרור הגובר בירושלים, "בחודשים האחרונים האויבים שלנו מגבירים את ניסיונות הפגיעה באזרחי ישראל, החל מטילים על הדרום, עבור בטילים על ת"א, שיתוק נתב"ג, פיגועים בצפון, ובימים האחרונים - מהומות קשות בבירה שלנו - ירושלים".

"אזרחי ישראל חיים בחשש מסוים. כשמבטלים טיולים לירושלים, לעיר הבירה שלנו, המסר לנוער שלנו הוא קשה. מחדל המנהרות טרם נחקר עד תומו, וגם שם עוד יהיו מסקנות חשובות מאוד למען תיקון עתידי".

"זה הזמן לשדר עוצמה אל מול הטרור", אמר בנט והוסיף "אם אנחנו משדרים חולשה בזירה אחת, האויבים שלנו מריחים אותה בצד השני של הגבול".

יו"ר הבית היהודי תקף את אבו מאזן, "מי שהיה כביכול הפרטנר שלנו חזר להכחיש שואה, חזר להאשים אותנו ברצח עם, לשתף פעולה עם רוצחי תינוקות מחמאס, והוא חייב להבין שזה לא ישתלם לו. אני רוצה להראות לכם משהו מאתמול בבוקר – זאת כרזה של פתח שמהללת את אותו שהיד שרצח את התינוקת בת השלושה חודשים, חיה. אני רוצה להדגיש: התמונה הופצה על ידי אבו מאזן ומהללים את הרוצח של התינוקת שנרצחה על ידי מחבל פלסטיני. זה הפרטנר שלנו".

בנט ציין, "הבית היהודי תעקוב בזהירות ובאחריות אחרי ההתפתחויות הביטחוניות והתגובה אליהן, ונקבל את ההחלטות שלנו בהתאם. לעולם לא נשלים עם כניעה לטרור. לא בצפון, לא בדרום, ובטח לא בעיר הבירה שלנו בירושלים. לא טרור, ולא קונספציות שמספרות לעצמנו שאין טרור.

במקביל, נמשיך לקדם חוקים שיסייעו לשמירה על בטחון ישראל ועל חיילי צה"ל: החל מחוק העמותות שימנע חמצן מאותם ארגונים שברגעים אלה ממש אוספים מידע כדי להעמיד לדין חיילי צה"ל שמגנים עלינו, המשך בחוק הלאום שיאפשר סופסוף להגדיר את יהדותה של המדינה כערך חוקתי ויאפשר לנו להקים יישובים יהודיים בכל רחבי הארץ, ודרך קידום פסקת ההתגברות שעבר בממשלה רק אתמול ואני רוצה לחדד מה זה אומר: קוראים לזה כביכול "חוק עוקף בג"ץ", אין כזה דבר חוק עוקף בג"ץ. מה שאנחנו רואים זה בג"ץ עוקף את חוקי מדינת ישראל באופן סיסטימטי ומבטל פעם אחר פעם חוקים שנועדו להגן על מדינת ישראל. אנחנו מדברים על דרום תל אביב שבלי חוק המסתננים יהפוך להיות לשכת התעסוקה של יבשת אפריקה, ומבטלים את החוק וקושרים את הידיים מהיכולת להגן על עצמנו".

בנט הוסיף "אנחנו מאמינים בחשיבות החוק וגם באפשרות של בגץ לבטל חוקים במקרים קיצוניים, אבל בשנים האחרונות בג"ץ חורג באופן קיצוני מסמכותו, ולכן נקדם את פסקת ההתגברות.

במישור החברתי אנחנו דוהרים קדימה עם סדר יום של בניה מאסיבית שמוביל שר השיכון, שזה באמת הפתרון לבעיית מחירי הדיור – היצע, היצע היצע. אין פתרונות קסם אחרים. והשר לענייני אזרחים ותיקים שמחולל מהפיכה של ממש בכל ההתייחסות שלנו לחיים השניים. במהלך הפגרה הבאנו להעלאה דרמטית בשכר ובתנאים של 100,000 עובדי אבטחה במדינת ישראל, עובדים בקבלנות, החלשים ביותר בחברה שאף אחד לא סופר אותם, ולא רק נתנו להם את האלף שקלים בחודש, אלא החזרנו להם את הכבוד, וזה מתווסף לפעולה שכבר עשינו עם עובדי הניקיון בחברות הקבלן. הם יראו את השכר כבר בתלוש הקרוב.

נמשיך לשבור קרטלים, כמו שדברנו בתחום החקלאי, ויבוא לידי ביטוי במאי 2015 זו בשורה גדולה מאוד. נמשיך לשבור מונופולים כמו שעשינו עם נשר. נמשיך בשילוב החרדים בשוק התעסוקה. המספרים חודש בחודשו מצוינים וגדלים. נמשיך לפתוח את הכלכלה מזרחה ליפן, לסין להודו.

המושב הזה יקבע אם ישראל הולכת להרתעה ולהחזרת הכוח שלנו או חלילה להסלמה. אנחנו נעשה הכל כדי שליבנו ומעשינו יהיו בצד הנכון".