הפגנה בזירת הפיגוע
הפגנה בזירת הפיגועחזקי עזרא

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים שירלי רנר, קיבלה היום (שני) את הערר שהגיש עו"ד נפתלי ורצברגר מארגון חוננו על הרחקתם של פעילי להב"ה ממרכז העיר ירושלים.

הפעילים, שנעצרו במהלך הפגנת המחאה במקום פיגוע הדריסה ביום חמישי בירושלים, הורחקו בידי בית משפט השלום מאזור מרכז העיר, לאחר שהמשטרה טענה כי פעילות ארגון להב"ה נערכת מדי שבוע בכיכר ציון, וכי לאחרונה התגברו אירועי האלימות נגד ערבים באזור מרכז העיר.

עו"ד ורצברגר טען בדיון כי אין כל עילה חוקית לקשור בין ההפגנה שנערכה בכביש מספר 1 לבין פעילות להב"ה, שהינה חוקית לחלוטין, ומתקיימת במרכז העיר.

השופטת שירלי רנר קיבלה את עמדתו של עו"ד ורצברגר והורתה על ביטול ההרחקה של הפעילים. השופטת קבעה עוד כי לא מצאה קשר בין פעילות להב"ה לאירועים אלימים כאלו או אחרים, ואף הדגישה כי המשטרה לא הוכיחה כי לאחרונה התגברו אירועי אלימות כלפי ערבים במרכז ירושלים.

"לא הונחה כל תשתית ראייתית לכך שאירועי האלימות שהתרחשו לטענת נציג המשיבה לאחרונה במרכז העיר קשורים לארגון זה או לעוררים, וגם לא הונחה תשתית ראייתית לעצם התרחשותם", כתבה השופטת.

עו"ד נפתלי ורצברגר מסר בתגובה: "שלטון החוק משמעו גם כיבוד זכות חופש הביטוי של אנשי ארגון להב"ה, ועל המשטרה לכבד ולהבטיח שימור הזכות הזו".

מנכ"ל ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בירך גם הוא על החלטת בית המשפט. "שוב הוכח שהפעילות של ארגון להב"ה היא פעילות חוקית ויהודית. אנחנו מצפים מהמשטרה שתעשה את העבודה שלנו ותשמור על הכבוד היהודי במקום להתנכל לפעילי הארגון. יישר כח לאנשי 'חוננו' שדאגו שוב שהצדק יצא לאור".

מאות מפגינים בזירת פיגוע הדריסה