תוקף. ליצמן
תוקף. ליצמןפלאש 90

החיכוך בין הקואליציה למפלגות החרדיות הולך ומחריף על רקע חוק הגיור שאושר אתמול (ב') בוועדת החוקה של הכנסת, וברקע מתכנסת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל כדי לדון, בין היתר, בסוגיית גיוס בני הישיבות ובחוק הגיור.

בסוגיית הגיוס תעלה השאלה האם להמשיך את ההליך לפיו בחורי הישיבות מתייצבים לצו ראשון בלשכות הגיוס. מי שפועל לכנס את המועצת החסידית סביב שאלת ההתייצבות הוא מזכיר המועצה, הרב מרדכי שטרן.

בסביבת הרב שטרן מספרים כי באחרונה חלה עליה בתלונות שהגיעו לשולחן הוועדה הרוחנית לפיהן צה"ל מנסה לפתות בחורי ישיבה בלשכות הגיוס במטרה לגייסם במהלך שנות לימודם בישיבה.

בקרב האדמו"רים חברי המועצה החסידית קיימת מחלוקת סביב שאלת ההתייצבות. בעוד רוב האדמו"רים ובראשם האדמו"ר מבעלזא מצדד בשימור המצב הקיים, האדמו"רים מוויז'ניץ וסלונים מצדדים בהפסקת ההתייצבות.

בסוגיית הגיור צפויים חברי הכנסת של אגודת ישראל להעניק סקירה על המתרחש סביב חוק הגיור. ח"כ יעקב ליצמן אמר אמש במליאת הכנסת בעקבות אישור חוק הגיור, כי לא מן הנמנע שה'מועצת' תאמץ החלטה על הקמת 'ספרי יוחסין' לציבור הדתי והחרדי, וזאת, בשל החשש שגרים שלא כהלכה יציפו את המדינה בעקבות חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן.