הרב עובדיה יוסף זצ"ל
הרב עובדיה יוסף זצ"לצילום: פלאש 90

יום השנה לפטירתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ"ל, חל לאתמול, והיום (שלישי) חל יום פטירתו של האדמו"ר מפיאסצנה שחיבר את הספר 'חובת התלמידים' ומחר יחול יום פטירתו של הרב צבי קלישר.

בפינתו השבועית בערוץ 7 אמר הרב אלישע וישליצקי כי "עיניהם של חכמי עדות המזרח לאורך כל הדורות, בגדלות תורתם, נישאו לציון. הנושא הלאומי הכללי וקיבוץ גלויות היו חלק מנשמתם, אישיותם וחלומותיהם. דבר זה מתקשר להיום שהוא יום הזיכרון של האדמו"ר מפיאסצנה, שהציב את אתגר החינוך, מתוך משמעות ואהבה והעצמה לאישיות".

"לפי עדותו של הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב יצחק הרצוג זצ"ל, כמה דקות לפני שנכנסו האדמו"ר מפיאסצנה וקהילתו לתאי הגזים אמר האדמו"ר לתלמידיו כי יש דעה בגמרא על משיח וחבלי משיח האומרת 'יבוא ולא אראה אותו', זאת בשל הסבל הגדול, אבל מהיום, אמר האדמו"ר, אסור להגיד את המשפט הזה אלא לומר 'יבוא ואשב בצל גלליו של חמורו של המשיח', כאמירתו של ר' יוסף. בדור שלנו, אמר האדמו"ר מפיאסצנה, צריך ללמוד מזה לקח גדול ודרך ארץ גדולה - אם אלוקים הביא ייסורים כאלה גדולים על הדור שלנו, אז ברור שיבוא המשיח ולכן אסור לנו להתכחש ואסור להגיד שיבוא ולא נראה אותו".

הדמות השלישית היא הרב צבי קלישר שנפטר בה' במרחשוון, ציין הרב וישליצקי והדגיש כי אנחנו זקוקים לדמויות כאלה בצימאון גדול, כלשונו. "זקוקים לחיבור לדורות - זו שבמזרח וזו שבמערב, זו שבאשכנז וזו שבספרד - לא חיבור מטשטש או שמוותר על הייחודיות, אבל כן כדוגמת הראשון לציון לצד הרב הראשי האשכנזי,  שיכולים היום לחפש את המיוחד, המאחד והמייחד וזה לימוד גדול לכולנו".