למרות שהאש במבצע צוק איתן שככה זה מזמן, מבחינת ארגון 'יד לאחים' הדי המבצע נראים בשטח.

אנשי הארגון מספרים כי רק השבוע הושבו ליהדות שתי נשים שחזרו בהן מהחלטתן להתאסלם, לאחר שבשבועות הקודמים שבו ליהדות מספר לא מבוטל של בנות ישראל נוספות שהמבצע גרם להן לחשוב שוב על הצעד הנמהר שעשו וגרם למתח גובר ותסיסה מצד בעליהן הערבים.

אחת משתי הנשים שחזרו השבוע ליהדות, מספרים ב'יד לאחים', היא ע', נערה בת 18 עם סיפור חיים קשה ומורכב. לפני כשנה התאסלמה ע' בשל הלחץ שהפעיל עליה בן זוגה הערבי ולאחר מכן נישאה לו בבית דין שרעי. מבצע 'צוק' איתן שינה אצלה כמה מוסכמות והיא הבינה שאם היא תלד את ילדם המשותף בעוד כחודש, בשעה שהיא רשומה כמוסלמית הוא ירשם כמוסלמי וכך רבים הסיכויים לאבד אותו לנצח.

המחשבה על כך לא נתנה לה מנוח והיא יצרה קשר עם המחלקה להצלה מטמיעה והתבוללות של יד לאחים, כשבפיה בקשה לשוב לחיק משפחתה וליהדות.

ע' חולצה תוך ימים מהכפר הערבי ושבה למשפחתה, אך פגרת הקיץ בבתי הדין והתורים הארוכים לא הטיבו עם מצבה והסיכוי לשוב ליהדות לפני לידת בנה הלך והתרחק.

לבקשת העובדת הסוציאלית של יד לאחים שמטפלת בה, נכנסה לתמונה שרי, רכזת ההשבה ליהדות בארגון. שרי, פנתה בצעד חריג לכל הגורמים הרלוונטיים וכשהיא מסבירה להם את הצורך הדחוף, הצליחה לגייסם למשימת השבתה של ע' לחיק היהדות רגע לפני הלידה המתקרבת. ואכן מאמציה של שרי נשאו פרי, והגיעה ע' לדיון בעניינה בבית הדין.

ההתרגשות שאחזה בדיינים למשמע סיפורה המרגש, רצינות כוונותיה ורצונה העז לתקן את מעשיה, גרמו להם לבצע את כל הליכי ההשבה ליהדות כבר באותו דיון, כשמשם ליוו אותה אנשי יד לאחים למשרד המשפטים להשלמת התהליך. עוד באותו לילה פונתה ע' למחלקת היולדות במרכז הרפואי הקרוב לאזור מגוריה ועם אור ראשון ילדה את בתה התינוקת כיהודיה כשרה.