יעלון באגף הלוגיסטיקה. היום
יעלון באגף הלוגיסטיקה. היוםצילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סייר היום (שלישי) באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.

יעלון התייחס לתקציב הביטחון ואמר, כי "מערכת הביטחון לא יכולה לעבוד בלי תוכנית רב שנתית. יש אגדות על תקציב הביטחון שנוצרות כתוצאה משיח מעוות. סופרים כחלק מתקציב הביטחון השקלי את הסיוע האמריקני, שלא מגיע מקופת המדינה, ואת הפנסיות והשיקום, שרק במשרד הביטחון הן נחשבות חלק מהתקציב, ולא באף משרד ממשלתי אחר".

לדבריו, "האוצר לא משתתף במימון פרויקטים לאומיים כמו הורדת צה"ל לנגב ופינוי מוקשים למרות שהוא מחויב לכך על פי חוקים והחלטות ממשלה, ומוסיף ומקיים תעמולה מכוערת שפוגעת גם במשרתים".

שר הביטחון התייחס לשכרם הנמוך של הנגדים בקבע. "יש לנו קושי להסתכל לנגדים הצעירים בעיניים בנוגע לשכר הנמוך, וזה מחייב מענה. לנגדים אין ועד, ולכן הם ראויים להעלאת שכר שהם ממתינים לה. יש פה הלנת שכר במונחים של שוק העבודה", טען יעלון.

"מה עוד שרוב גדול מקרב הנגדים למשל, מרוויח משכורות נמוכות מאוד, המחייבות השלמת הכנסה. לא צריך לספר לי כמה חשובים הנגדים. שדרת הנגדים היא קריטית וצריך לטפח אותה. צריך לוודא שנגד צעיר לא נזקק להשלמת הכנסה, כי המצב הנוכחי הוא משברי. זה גם עניין חברתי מהמעלה הראשונה".

"לקחנו במשך שנה וחצי סיכון מבחינת אימונים, קיצצנו, הקטנו הוצאות, ואנו עדיין עושים את זה, אבל אנחנו חייבים לחזור למחזוריות אימונים רגילה בסדיר ובמילואים, כי במזרח התיכון עימות יכול להיות מעבר לפינה", הוסיף יעלון.