יואב (פולי) מרדכי
יואב (פולי) מרדכיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עדנאן א-דמירי נענש על ידי ישראל לאחר שהשווה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג ארגון הטרור הרצחני דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי.

ישראל החליטה לשלול מהבכיר הפלסטיני את תעודת ה-VIP שברשותו, שמאפשרת תנועה קלה ומהירה ברחבי יהודה ושומרון ומקלה גם על הכניסה לשטח ישראל.

גורם במערכת הביטחון סיפר כי מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי הודיע על שלילת התעודה של א-דמירי למקביליו הפלסטיניים. הגורם ציין כי א-דמירי הוזהר כבר לפני כמה חודשים לאחר שהתבטא בחריפות נגד ישראל.

ההשוואה של הבכיר הפלסטיני בין נתניהו למנהיג דאעש היתה לפני כמה ימים, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס ברמאללה לאחר פיגוע הדריסה ברכבת הקלה. "הגזענות הישראלית כלפי העם הפלסטיני חמורה יותר ומסוכנת יותר מהמדינה האיסלאמית" הוסיף א-דמירי ואמר כי ישראל היא "דאעש היהודית".

בשיחה עם עיתון ''הארץ'' אמר א-דמירי כי הוא אינו מתחרט על דבריו. "נתניהו נותן גיבוי לקיצונים ביותר בישראל, והם מובילים להסלמה, להסתה ולעימות דתי", טען. "אני דיברתי על בסיס עובדות. הזו מתחילת אחראית להרגיתם של תשעה ילדים פלסטינים מתחילת השנה, היא הורסת בתים של פלסטינים שלא הועמדו לדין אבל לא הרסה את בתיהם של רוצחי הילד מוחמד אבו חדיר".