בלון התצפית בבירה
בלון התצפית בבירהדוברות עיריית ירושלים

עיריית ירושלים החלה בשבוע האחרון בהקמת יחידת תצפיתני אוויר שתפעל ותסייע למשטרה ולגורמי האכיפה העירוניים והארציים בשמירה על החוק והסדר.

בעירייה הסבירו כי יחידת התצפיות החדשה תסייע לגורמי הביטחון הפועלים במזרח העיר באיתור הפרות סדר, התקהלות המונית, הפגנות, יידוי אבנים ובקת"בים, ירי זיקוקים ועוד ותספק כיסוי מודיעיני בזמן אמת.

בנוסף, היחידה החדשה תופעל כזרוע אווירית מבצעית של העירייה לאיתור מפגעים, עבירות בניה, עבירות על חוק רישוי עסקים, שפיכה פיראטית של פסולת בניה, הברחות מוצרי מזון ועוד, ותאפשר לעירייה אכיפה יעילה וממוקדת יותר של הפרות חוק.

יחידת התצפיתנים החדשה שתפעל באגף חירום וביטחון בעירייה מוקמת ביוזמת ראש העיר ניר ברקת במטרה לתגבר את מערך האבטחה בעיר וכסיוע לכוחות הביטחון בפעולותיהם.

יחידת התצפיות תתבסס בשלב ראשון על הפעלת 5 בלוני תצפית שייפרסו סמוך לשכונות התפר אשר יחוברו ויופעלו ממוקד הביטחון העירוני ותתבסס על תצפיתנים ותצפיתניות בעלי ניסיון צבאי בתחום. בשלבים הבאים צפויים להתווסף אמצעי תצפית נוספים למערך.

ראש העיר ניר ברקת אמר "כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר. יחידת התצפיות החדשה שיזמנו תהיה הזרוע המבצעית הקדמית של העירייה ותיתן לנו את האפשרות לתת מענה וסיוע בזמן אמת למשטרה ולכוחות הביטחון, וכן לאכוף את החוק והסדר בעיר ולאתר עבירות על החוק באופן יעיל ומהיר".