השר אורי אריאל
השר אורי אריאלצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל (הבית היהודי), התייחס הבוקר (שלישי) לדברים הקשים שהשמיעו גורמים בבית הלבן נגד ראש הממשלה נתניהו. 

בדף הפייסבוק שלו כתב השר אריאל כי "האמריקנים הוכיחו בשנים האחרונות בורות וחוסר הבנה מוחלט בכל הנוגע למזרח התיכון, כפי שראינו בשורה של טעויות בהתנהלותם בסוריה, מצרים לוב ועוד".

"הם לא ישיגו שום דבר על ידי הטחת עלבונות ומילות גנאי בראש ממשלת ישראל", כתב השר אריאל, "אני מקווה שמי שמסתתר מאחורי 'פקידי ממשל' יתחבר חזרה למציאות בהקדם". 

העיתונאי ג'פרי גולדברג פרסם בכתב העת האמריקני "אטלנטיק" את דבריהם של בכירים בממשל אובמה, המכנים את ראש הממשלה Chickenshit. לדברי אחד הבכירים, "הדבר הטוב בנתניהו הוא שהוא פוחד להתחיל מלחמות. הדבר הרע בו הוא שהוא לא יעשה דבר כדי להגיע להסדר עם הפלסטינים או עם המדינות הערביות הסוניות. הוא לא רבין, לא שרון ולחלוטין לא בגין. פשוט אין לו אומץ".

בכיר אחר בממשל אובמה הסכים אף הוא לדברי חברו שלפיהם "נתניהו פחדן" ואף כינה אותו "שחצן", "אטום" ו"לוקה בתסמונת אספרגר" בכל הנוגע לתהליך המדיני עם הפלסטינים. הוא אף הגדיל לעשות ואמר כי גם בנושא האירני ראש הממשלה מהסס.

גורמים בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו הגיבו הלילה לדברים החריפים שהשמיעו גורמים אמריקנים ואמרו כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים של אזרחי ישראל ועל זכויותיו ההיסטוריות של העם היהודי בירושלים, ושום לחץ לא ישנה זאת".