שר שלום ג'רבי
שר שלום ג'רביפלאש 90

בוועדה לאישור גופים מפעילים של השירות הלאומי-אזרחי נדונה הבקשה של ארגון השמאל "שוברים שתיקה" להפעיל במסגרתם מתנדבי שירות לאומי.

הוועדה המליצה למנכ"ל הרשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, לדחות הבקשה בשל העובדה כי הארגון עוסק בפעילות פוליטית מובהקת, ואינו תואם את תחומי הפעילות של השירות הלאומי-אזרחי המותרים עפ"י התקנות.

עפ"י הבקשה שהוגשה לוועדה עולה, כי הארגון אינו מסתיר את העובדה כי הוא עוסק בפעילות פוליטית השנויה במחלוקת, אשר על כן סברה הוועדה כי אין זה נכון לשלב מתנדבים בארגון זה ובכל ארגון פוליטי אחר מימין ומשאל.

ג'רבי מסר בתגובה כי "לא ניתן יותר דריסת רגל בשירות הלאומי לארגונים הפועלים נגד חיילי צה"ל ומאשמים את צה"ל והמדינה בביצוע בפשעי מלחמה. השכל הישר וההיגיון הבריא מחייב שמי שבוחר להסית נגד המדינה ולהכפיש את חיילנו מעל כל במה בעולם, לא יזכה יותר למימון וסיוע של מדינת ישראל".

בחודש שעבר, נזכיר, קבעה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר כי החלטת מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי שלא לאפשר שירות לאומי בארגון השמאל "בצלם", בטלה לאחר שהיו "פגמים פרוצדוראליים" בתהליך קבלת ההחלטה.

שר שלום ג'רבי טען אז כי "בצלם" פועל נגד המדינה ונגד צה"ל, "זאת בפרט בתקופה האחרונה בה מדינת ישראל מתמודדת עם איום אלפי רקטות וטילים על מיליונים מאזרחיה, ומנהלת מערכת מקיפה על מנת להסיר את האיום על כלל תושבי המדינה".