ח"כ רגב בביקורת על הממשל האמריקאי

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב (הליכוד) מותחת ביקורת חריפה על הממשל האמריקאי בעקבות הדברים הקשים שהשמיעו גורמים בבית הלבן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

"עם כל הכבוד לאובמה, מיהו שייתן ציונים לראש הממשלה?", אמרה ח"כ רגב לערוץ 7. "האמירות חוצפניות ולא מקובלות ומתערבות בניהול מדינת ישראל על ידי הנשיא אובמה.

"עם כל הכבוד לאובמה ואני מכירה את החשיבות של היחסים בינינו לבין האמריקנים אבל להגיד על נתניהו שאין לו אומץ ולהשוות אותו למנהיגים אחרים? אנחנו לא רוצים להגיד את מה שאנחנו חושבים על אובמה מפאת כבודו ובגלל הבחירות", הוסיפה.

נזכיר כי העיתונאי ג'פרי גולדברג פרסם בכתב העת האמריקני "אטלנטיק" את דבריהם של בכירים בממשל אובמה, שאומרים כי נתניהו "פחדן" ואף כינו אותו "שחצן", "אטום" ו"לוקה בתסמונת אספרגר" בכל הנוגע לתהליך המדיני עם הפלסטינים. אחד מהם אף הגדיל לעשות ואמר כי גם בנושא האיראני ראש הממשלה מהסס.

ח''כ רגב ביקשה לחזק את ראש הממשלה על דחיית הביקורת האמריקנית נגד הבניה בירושלים. ''היהודים יבנו בית בכל מקום בארץ ישראל כולל במזרח ירושלים וגם הערבים יכולים לחיות בכל מקום במדינת ישראל".

יו"ר ועדת הפנים מתחה ביקורת קשה על השר נפתלי בנט וסיעת הבית היהודי. "יש לי ביקורת קשה על בנט ובן דהן בנושא חוק הגיור שהוציא את הרבנות הראשית. מי שחתום על החוק זה הבית היהודי ובנט שהיה צריך לעשות כל מה שניתן כדי שחוק הגיור יהיה בשילוב הרבנות הראשית. מעולם לא זלזלנו כך ברבנים הראשיים".

''אני יהודיה מסורתית ויש לי כבוד לרבנות הראשית ולכל סוגיית הגיור שחייבת להכליל את הרבנות הראשית", הוסיפה, ''זו הייתה טעות גדולה של הבית היהודי ואני מקווה שבבית היהודי ישלמו את המחיר". 

מהבית היהודי נמסר בתגובה לדברי רגב: "הליכוד והחרדים נושאים באחריות לחוק שעבר בוועדה המשלב רפורמים ופוגע ברבנות, בעקבות הפלת החוק הממשלתי שהיה מאוזן ומוסכם. הבית היהודי לא יסכימו להעברת החוק ויתקנו את הנזקים של התרגיל הפוליטי הציני שעשו במפלגתה של ח"כ רגב".