מסגד
מסגדמרים אלסטר, פלאש 90

הבלוגר blogwrath.com מדווח, כי אזרח קנדי מוחזק זה שלושה חודשים בכלא ללא משפט בגלל שהעז למתוח ביקורת ברשות הרבים על האסלאם.

אריק ברזו, שנעצר ב-30 ביולי השנה, סבור שהאסלאם המבוסס על הקוראן היא דת אלימה, ועל כן היא מהווה סכנה לקנדה. סגנונו של ברזו בוטה, אך בראייתו הדבר נחוץ כדי להעביר את המסר במסגרת חופש הביטוי.

מאבקו של ברזו נגד האסלאם עלה לו בחירותו. בשלוש השנים האחרונות שהה ברזו 380 ימים בכלא, לא כולל מעצרו האחרון בקיץ. ב-30 ביוני נסע ברזו ברכבת התחתית והחל לנהל שיחות עם נוסעים אחרים על אסלאם וטרור. אחד הנוסעים שזעם על דבריו של ברזו לחץ על כפתור האזעקה, ונציגי רשות התחבורה של טורונטו הגיעו לחקור את האירוע.

לאחר שיחה עם המעורבים הם הורו לברזו לצאת הרכבת. ברזו סירב בטענה שניהל שיחה לגיטימית לחלוטין, ובעקבות זאת נקראו שוטרים שאזקו אותו בכוח והובילו אותו למעצר.

אירוע זה התרחש חודשים ספורים לאחר שברזו הורשע (אפריל 2014) בהפצת שנאה לאחר שהציג ברכבו עלון ובו ציטוטים מהקוראן בזכות הג'יהאד נגד הכופרים, וזאת בלוויית קריקטורות פוגעניות נגד האסלאם ומוחמד. השנה העז ברזו לקיים יום לציור דמותו של מוחמד, אותו ערך בחוצות הדאונטאון של טורונטו. שנה קודם לכן, הוא לבש בגדי אימאם, הסביר לעוברים ושבים את ההלכה האסלאמית המתירה להכות נשים והדגים זאת על שחקן שלבש ניקאב.

בדיון שהתקיים בעניינו ב-11 באוגוסט השנה, התובע הממשלתי נקט בקו תקיף ודרש להשאיר את ברזו בכלא בגלל עמדותיו המסוכנות העלולות להיות סכנה לחברה. סנגורו של ברזו טען שיש לשחררו בערבות, כיוון שהאירוע ברכבת התחתית לא היה משמעותי כלל מבחינה ציבורית או ביטחונית. השופטת קיבלה את דעת התובע ואישרה את המשך מעצרו. כעבור חודש ביטלה התביעה את סעיף"פשע השנאה" בכתב האישום נגד ברזו, אך הוא נותר עדיין במעצר.

הבלוגר blogwrath.com מעריך, כי דרך הפעולה של התביעה עשויה ללמד על ניסיון לשבור את רוחו של ברזו, אשר נאלץ לחלוק את תא המעצר עם רוצחים, ושודדים אלימים. התביעה ניסתה לשכנע לשווא אותו להודות בסעיף של הפרת הסדר הציבורי.