מדלגים על לשכת הגיוס. אילוסטרציה
מדלגים על לשכת הגיוס. אילוסטרציהפלאש 90

האם התפנית בעמדת משרד הביטחון תקרין על ההכרעה החרדית סביב שאלת התייצבות בחורי הישיבות לצו ראשון בלשכת הגיוס?

במסמך ששוגר היום (ד') ממשרד הביטחון לחברי הכנסת החרדים שעסק בסוגיית התייצבותם של בחורי הישיבה בצו ראשון, הובהר כי במסגרת ההסדרים מול הנציגות החרדית, תתאפשר קבלת בחורי ישיבה בלשכות הגיוס בימים מסוימים ולא יחד עם כלל המתייצבים, וזאת, כדי להקל על אופי ההתייצבות.

עובדה זאת יכולה להעניק משקל להתלבטות העומדת בפני הכרעה במועצת גדולי התורה החסידית - האם על בחורי הישיבות להתייצב לצו ראשון.

בין הנקודות שהובאו במסמך נאמר כי "באשר לנושא ההתייצבות לצו הראשון נציין את הדברים: הסוגיה נדונה בעבר כחלק מההסדרה, מודגש כי בעת משלוח הזימון לצו הראשון אין ברשות צה"ל את כלל המידע לגבי השתייכותו המגזרית של המועמד לשירות ביטחון.

"על-כן בניגוד לזימון האוכלוסייה הבוגרת יותר, שכבר ביצעה את התהליכים הראשוניים וניתן לזהותה כחרדית, מורכב ביותר לזמן ולייחד ימי גיוס או מקומות גיוס לבחורים אלה מראש, ביוזמת הצבא".

עוד נאמר כי "יחד עם זאת במידה וראשי הציבור החרדי ירתמו למהלך הננו סבורים שניתן יהיה לרכז היקף אוכלוסייה משמעותי, בחתך ישיבות. בימים יעודיים שיוגדרו 'כיום התייצבות אחוד לישיבות', כך ניתן יהיה להפנות את הקשב והמשאבים של לשכת הגיוס לטיפול במלש"בים החרדים".

מנגד, אומרים גורמים ביהדות התורה כי יש לבחון את מהימנות המסמך שכן הוא נשלח ממשרד הביטחון אך ללא חתימת שר הביטחון משה יעלון או כל לוגו המזוהה עם משרד הביטחון וצה''ל.