הצהרות בזירה נוחה. עבאס
הצהרות בזירה נוחה. עבאספלאש 90

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מקפיד שלא לגנות פיגועים למרות מה שנראה כמעט כתחנונים של אנשי השמאל המבקשים לצייר אותו כשוחר שלום ופרטנר מדיני ראוי. הפעם נראה שגם לאנשי השמאל לא מומלץ לנסות ולהציע לאבו מאזן לגנות את ניסיון ההתנקשות בחייו של יהודה גליק. זאת לאחר שבדבריו לאחרונה קרא לבצע בדיוק את מה שעשה המחבל שירה בגליק.

הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ הפיקה קטע וידאו קצר שבו מחמוד עבאס קורא לפלשתינים למנוע "בכל דרך" מיהודים להגיע להר הבית בירושלים. כך דיווח אתמול בשעות  הצהריים, שעות אחדות לפני הפיגוע בו נורה יהודה גליק בירושלים, מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית.

על פי הדיווח הטלוויזיה הפלשתינית שידרה את הקטע לא פחות מ-19 פעמים במשך 3 ימים. עורכי הטלוויזיה הפלשתינית שילבו בסרטון קטע מנאומו של עבאס מיום 10/10/2014, שבו קורא עבאס קריאה לערביי ירושלים לנקוט באלימות נגד ישראלים.

נוכחותם של יהודים במקום הקדוש, אמר עבאס, "מטמאת" את האתר הקדוש לאסלאם, ויש למנוע אותה "בכל דרך". חוקרי מכון "מבט לתקשורת פלשתינית" מציינים ומדגישים כי ביטויים כגון "בכל דרך" ו"שימוש בכל האמצעים" הם כינויים נפוצים ברש"פ לרמות שונות של אלימות וטרור.

בדיווחם שכאמור שוגר שעות לפני הפיגוע שילבו ותרגמו אנשי 'מבט' את דבריו של היו"ר עבאס שאמר: "אין זה מספיק שנאמר: 'ישנם אנשי ריבאט' (מלחמה/מאבק דתי להגנה על אדמת האסלאם). כולנו צריכים לקיים ריבאט ב[מסגד] אל-אקצא. אין זה מספיק שנאמר: 'המתנחלים הגיעו [למסגד].' הם באו ואין הם צריכים לבוא למתחם הקדוש (הר הבית). עלינו למנוע מהם להיכנס למתחם הקדוש בכל דרך שתהיה. זה המתחם הקדוש שלנו, זה אל-אקצא שלנו וזו הכנסייה שלנו [כנסיית הקבר]. אין להם זכות להיכנס אליהם. אין להם זכות לטמא אותם. אנחנו צריכים למנוע מהם. נעמוד בפניהם בגוף חשוף כדי לשמור על המקומות הקדושים שלנו".