אי זוגי
אי זוגיאספקלריא

 התיאטרון היהודי הראשון בישראל, תיאטרון אספקלריא, מציע מגוון הצגות לקראת החורף. החל מקומדיה, דרך פנטזיה מוסיקלית ועד להצגות דרמה שמעלות תהיות ושאלות לגבי נושאים שונים.

תיאטרון אספקלריא, הוא התיאטרון היהודי הראשון בישראל בניהולו של חגי לובר, שהוקם במטרה להעלות הצגות ומחזות תוך חשיפת עולם הערכים היהודי. התיאטרון הייחודי שם לו לדגש לחשוף את הקהל, חילוני, דתי וחרדי כאחד, ליצירות בעלות מאפיינים יהודיים, ובמקביל לאפשר גם לקהלים שאינם שוחרי תיאטרון, כדוגמת הקהל החרדי, לצפות בהצגות המתאימות לעולמם הערכי.

ההצגות תוצגנה במהלך החודשים הקרובים (נובמבר, דצמבר וינואר), מדי מוצאי שבת בשעה 21:00, במרכז סוזן דלאל בתל אביב ובמרכז ז'ראר בכר בירושלים:

'אי זוגי' – מחזה דרמטי-קומי, על זוגיות בת זמנינו, המספר את סיפורם של שלושה גברים ויחסיהם עם נשותיהם כאשר הם מחליטים, בעקבות מודעה בעיתון, ללכת לראשונה לייעוץ זוגי המיועד לגברים בלבד. בסדנא ייחודית, בעזרתו של יועץ מנוסה, הם לומדים להביט לבעיות ישר בעיניים ולהבין מהם חיי נישואים באמת. ולא, לא זה לא פיקניק. במסע של כעס, כאב, כנות, השלמה, והרבה רגשות, ימצא כל אחד את הדרך לעצמו, לאשתו ולקשר ביניהם.

'מעורבות' – הצגה מורכבת ועוצמתית, העוסקת בנישואי תערובת בין מוסלמים ליהודיות, ומבוססת על סיפורים אמיתיים של נשים ונערות שנישאו למוסלמים וחולצו על ידי ארגון 'יד לאחים'. ההצגה מתארת סיפור אנושי של שתי בנות במציאות מסוכסכת ובלתי אפשרית, כשהזהות האישית של כל אחת חצויה ותלושה. הנושא הרגיש והמורכב מקבל משמעות נוספת בהיותו מוצג על ידי תיאטרון 'אספקלריא', תיאטרון יהודי, המבקש ליצור מודעות אמיתית לנושא ולהעלותו לסדר היום (ההצגה מיועדת לנשים ונערות בלבד)

'קולות' – פנטזיה מוסיקלית, על פי הספר 'מסירות נפש' מאת י.ל. פרץ. אדם שמאבד את שפיותו מתוך גאוותו וחותר לגלות את האמת הפנימית שלו בתהליך של תיקון וסליחה, תוך שילוב מסורת המחשבה היהודית המאמינה ביכולתו של האדם לשנות את דרכיו וגורלו, ולהשתנות. ההצגה עוסקת בהתבוננות הפנימית של האדם לתוכו, לפנימיותו ולרצונו לעשות בו שינוי, שכן מסורת המחשבה היהודית מאמינה בתיקון, ביכולתו של האדם לשנות את דרכיו וגורלו, ביכולתו להשתנות. זוהי גם השקפת עולמו של התיאטרון, האמונה כי אנו יכולים להשתנות וכי השינוי הזה יכול לשנות את העולם.

'הקבר ביער' – פואמה נדירה בעוצמתה, המביטה על השואה מזווית נועזת ומטלטלת. הצגת יחיד של חגי לובר. העוסקת בשאלה האם יש נקמה או אין נקמה על פשעיי רוצחי יהודים? ההצגה מספרת על פולני בשם איוון בן סטפן שרוצח משפחה יהודית קובר אותם ביער ולוקח את כל רכושה. לאחר המלחמה מגיע הבן היחידי שנשאר ממשפחה זו, מחופש לחייל נאצי, מאתר את הפולני ונוקם את רצח הוריו ומשפחתו.