איקאה
איקאהפלאש 90

שרת החוץ השבדית מרגוט וולסטרום הגיבה הלילה (שישי) לביקורת שמתח שר החוץ אביגדור ליברמן נגד ממשלת שבדיה, בעקבות החלטתה להכיר במדינה פלסטינית.

ליברמן אמר כי שבדיה ''חייבת להבין שהיחסים במזרח התיכון מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה". נזכיר כי משרדיה הראשיים של איקאה שוכנים בשבדיה ושם גם הוקם הסניף הראשון של הרשת.

בראיון ל-CNN אמרה וולסטרום, "אני חושבת שזה סימן לחוש הומור, אשמח לשלוח לו חבילה של רהיטי איקאה והוא יראה שמה שצריך כדי להרכיב זה שותף, שיתוף פעולה וחוברת הוראות מוצלחת".

השרה הגיבה גם להחלטת ליברמן להחזיר להתייעצות את שגריר ישראל בשבדיה. "ציפינו לביקורת ואני משוכנעת שזה לא יהרוס את השיתוף פעולה המצוין והיחסים בין המדינות". היא נשאלה אם יחסי שבדיה וישראל עדיין טובים וענתה "כן, זאת החלטה שקיבלו לפנינו 134 מדינות אחרות בעולם. זה לא עניין של שבדיה כאומה נגד מדינה אחרת".

אתמול בבוקר תקף שר החוץ ליברמן את החלטת שבדיה להכיר במדינה פלסטינית וכינה אותה החלטה אומללה שתחזק את הסרבנות הפלסטינית. "צעדים כאלה רק מחזקים את הדרישות הלא-ריאליות של הפלסטינים ומרחיקים את ההסדר. חבל שממשלת שבדיה בחרה לנקוט בצעד הצהרתי שיש בו הרבה נזק ואין בו כל תועלת".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בירך על הצעד השבדי וקרא למדינות אחרות שטרם עשו כן לפעול לאור מעשיה של שטוקהולם. "היו"ר מצדיע להחלטה השבדית, אותה הוא הגדיר אמיצה והיסטורית", מסר דובר הרשות, נביל אבו רודינה.