מהומות בהר הבית
מהומות בהר הביתצילום: חטיבת דובר המשטרה

כוננות שיא בירושלים לאחר ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק וחיסולו של המחבל המתנקש מועתאז חיג'אזי, תושב אבו טור. כ-3,000 שוטרים נפרסו ברחבי העיר.

בין השאר הוחלט על הכוננות הגבוהה לאחר שארגונו של אבו מאזן, פת"ח, הכריז באופן רשמי על "יום זעם" במזרח ירושלים וביהודה ושומרון.

הלוויתו של המחבל נערכה אמש סמוך לחצות בהשתתפות 45 אנשי משפחה בלבד ותחת אבטחה כבדה מחשש להפרות סדר. בשירות הביטחון הכללי חוקרים האם בני משפחה או חברים סייעו לו בביצוע ניסיון הרצח של גליק או בפיגועים אחרים.

בתוך כך, המשטרה תגביל היום (ו') את כניסת המתפללים מוסלמים להר הבית. יורשו להיכנס למתחם גברים בני 50 ומעלה ונשים בלי הגבלה.

אתמול קראה ארצות הברית לישראל לשוב ולפתוח את מסגד אל-אקְסא למתפללים מוסלמים ודחקה בכל הצדדים לנהוג באיפוק. דוברת משרד החוץ בוושינגטון גינתה את ניסיון הרצח של גליק, המחזיק גם באזרחות אמריקנית.

אתמול נמשכו ההתרעויות הערביות במזרח ירושלים ובאזורים נוספים. אבנים יודו לעבר אוטובוס בשכונת ארמון הנציב בדרום העיר. נוסעת כבת 70 נפצעה קל. בתקרית נוספת בואדי ג'וז בעיר פתחו לוחמי מג"ב באש לעבר רכב שלא עצר במחסום בידוק. הנהג נעצר לחקירה. קודם לכן נעצרו שני קטינים תושבי מזרח ירושלים, בני 11 ו-14, בחשד ליידוי אבנים בשכונת פסגת זאב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול התייעצות ביטחונית מיוחדת בהשתתפות שרי הביטחון וביטחון הפנים, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. "אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים איסלאמיים רדיקליים וגם של ראש הרשות אבו מאזן, שאמר שצריך למנוע בכל דרך עלייתם של יהודים להר הבית", אמר נתניהו, "עדיין לא שמעתי מהקהילה הבינלאומית מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו. הקהילה הבינלאומית צריכה להפסיק את הצביעות שלה ולפעול נגד המסיתים".