שולי מועלם
שולי מועלםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), שאוסרת על רבנים עובדי ציבור לגבות תשלום על עריכת חופות.

לעיתים רחוקות, רבנים העובדים במועצות דתיות וברשויות המקומיות ומקבלים על כך שכר, גובים תשלום נוסף מזוגות נישאים בעבור עריכת טקס הנישואין.

לפי הצעת החוק, רב שקיבל תמורה או טובת הנאה אחרת בעד טקס נישואין שערך בניגוד להוראות, יהווה הדבר עבירת משמעת לפי הדין המשמעתי החל עליו. בנוסף, נקבע כי המידע בדבר זכויות בני זוג שנרשמו לנישואין, לרבות הזכות לקבל שירותים של עריכת טקס נישואין ללא תמורה, יוצג במקום בולט במשרדי הרישום.

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) תקף את הצעת החוק ואמר כי "המגמה שעומדת מאחורי החוק זה לומר 'תראו הרבנים לוקחים כסף'. יש כאן מערכת של הכפשה. רבנים לא גובים ולא דורשים כסף", טען.

ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) הסבירה כי "החוק הזה הוא לא בשביל מי שקרוב לרבנים אלא למען ציבור חילוני שרוצה להינשא כדת משה וישראל. ככל שאתם תתמכו ברבנים שלוקחים כסף, נמצא את עצמנו עם פחות נישואים הלכתיים.

"הזוגות כבר משלמים אגרה, אין שום סיבה לקחת מהם עוד כסף. כדאי שתהיה לכם טיפת צניעות וענווה כלפי תלמידי חכמים אחרים שיש במדינת ישראל, גם אם הם לא מרן", הוסיפה ח''כ מועלם.