לחצה. סטרוק
לחצה. סטרוקפלאש 90

הצעת חוק שהונחה על שולחן הכנסת עם תחילת מושב החורף מציעה כי כל חוק חדש המתקבל בכנסת יחוקק בתוך 45 ימים באמצעות צו של אלוף פיקוד המרכז כך שיחול באופן זהה גם ביהודה ושומרון.

על הצעת החוק חתומים יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יריב לוין וח"כ אורית סטרוק וכן יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אברהם מיכאלי, יו"ר וועדת החוקה מסיעת ישראל ביתנו, ח"כ דוד רותם, ויו"ר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס.

המציעים מציינים, כי ביהודה ושומרון חיים כיום כשלוש מאות וחמישים אלף אזרחי מדינת ישראל, שמצביעים לכנסת אך בפועל חייהם לא מנוהלים על ידה עקב העדר תחולה של החוק הישראלי.

לדבריהם, מדובר במציאות בלתי קבילה בעליל מבחינה דמוקרטית, הפוגעת ללא כל ספק בכבודם של תושבי האזור הישראלים ואף גוררת בעקבותיה פגיעה קשה בזכויותיהם ומפלה אותם לרעה ביחס לשאר אזרחי המדינה. כך למשל, העדר תחולה לחוקי עבודה המגנים על העובדים, וכדו'

ההצעה מבקשת לתקן את המצב, ולהשוות בין הנורמות השונות החלות על אזרחיה של מדינת ישראל ללא קשר למקום מושבם ולהביא למצב בו גם את חייהם של אזרחי המדינה תושבי האזור תנהל הכנסת הנבחרת, וזאת מבלי לשנות את מעמדו של השטח מבחינה מדינית ומבלי לסתור את הוראות הדין הבינלאומי שישראל קיבלה על עצמה, לפנים משורת הדין, להתנהל על פיו ביהודה ושומרון.

יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת ח"כ יריב לוין וח"כ אורית סטרוק: "הצעת החוק הזו תביא להגנה על הזכויות כמו גם החובות של תושבי יהודה ושומרון הישראלים. אין שום סיבה מוצדקת לכך שאזרחי ישראל הגרים ביהודה ושומרון לא יוכלו לקבוע את חובותיהם וזכויותיהם באמצעות נציגיהם בכנסת, שנבחרו לשם כך, גם בלי להחיל ריבונות על השטח".