וורצמן וגנץ. היום
וורצמן וגנץ. היוםצילום: לשכת סגן שר החינוך

סגן שר החינוך, אבי וורצמן (בית היהודי) השתתף היום (שלישי) באירוע הצדעה מיוחד לכ-5,000 מתלמידי י"ב לקראת גיוסם לצה"ל.

התלמידים לקחו חלק במסע "בעקבות לוחמים" אותו יזמו האגף החברתי ביטחוני במשרד הביטחון יחד עם אגף מנהל חברה ונוער במשרד החינוך, שנועד לחזק את הזיקה של התלמידים למורשת ולהיסטוריה הארצישראלית.

במהלך האירוע שנערך בקצרין, התקיים תרגיל ראווה של כוחות שריון שדימו את חלק מהקרבות שהתרחשו לאורך השנים ברמת הגולן. באירוע נכחו גם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ויו"ר האגודה למען החייל אביגדור קהלני.

סגן השר וורצמן דיבר בטקס על השליחות החשובה המלווה את ההתגייסות לצה"ל דווקא בעת הזו. "הגיוס הוא אמנם חובה, אבל זו חובה שהיא זכות בדור שלנו. אמרו בזמנו על החרמון והגולן שהם העיניים של המדינה, ואתם המתגייסים הולכים להיות הלב והעיניים של המדינה. התקווה של עם ישראל היא שתעשו את שליחותם נאמנה".

לדבריו, "בשנה האחרונה ידענו מלחמה שהוכיחה לעולם כולו, וכמובן לעם ישראל את היכולות המרגשות של בני הנוער שלנו. ראינו אתכם הדור הצעיר והמופלא שלנו שעדיין לא נקראו לשרת בצה"ל, במרכז מוקדי התנדבויות עם אנשי הדרום. האהבה הגדולה שלכם לארצנו ולעמנו היא תשובה ניצחת לכל אויבנו באשר הם".

בהתייחסו לאירועי האלימות בדרבי התל אביבי, ציין סגן השר וורצמן כי "היום חלפו 19 שנה מאז הרצח הנורא של ראש ממשלת ישראל רב אלוף יצחק רבין שזעזע את החברה הישראלית. המסר המרכזי שאנו חייבים לקחת מיום זה הוא התנגדותנו הנחרצת לכל סוג של אלימות. לא לאלימות, לא לאלימות בספורט, לא לאלימות ברשת החברתית, לא לאלימות בבית הספר, לא לאלימות מילולית בפוליטיקה, לא לאלימות ברחוב- לא לאלימות בכלל".

סגן השר וורצמן הביע תקווה, כי "ההליכה יחד, כאיש אחד בלב אחד, על אף המחלוקות היא זו שתמשיך להוביל את מדינת ישראל קדימה".

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ הדגיש בנאומו כי ברמת הגולן התגלתה מסירות נפש אמיתית של הלוחמים לאורך השנים למען מדינת ישראל. לדבריו, "השאיפה לחיים בעלי משמעות, תוכן ונתינה למען המדינה חייבת להיות בכל רובדי החיים ולא רק במסגרת הצבאית".