סטיבן הרפר ראש ממשלת קנדה ביד ושם
סטיבן הרפר ראש ממשלת קנדה ביד ושםיונתן סינדל, פלאש 90

השר לענייני רב תרבותיות בממשלת קנדה, ג'ייסון קני, פרסם הודעה רשמית לרגל ציון החודש ללימודי השואה, בה הדגיש את החשיבות בהמשך הפעילות למען הנצחת לקחי השואה ותיעוד עדויות ניצולי השואה למען הדורות הבאים.

בהודעתו כתב השר קני את הדברים הבאים: "השואה תשמש תמיד תזכורת רבת עוצמה להשפעה הנתעבת של האנטישמיות ושאר ביטויי השנאה וחוסר הסובלנות ולהבנה מדוע חשוב לבלום את ההתפשטות של המצע הרעיוני הרעיל הזה".

"דמותה של קנדה עוצבה רבות בזכות 40 אלף ניצולי השואה הגיבורים, אשר הפכו את קנדה לביתם בשנים שלאחר המלחמה. אנו חייבים לניצולים אלה חוב עצום, על כך שהם שיתפו אותם בעדותם האישית על קורות חייהם בשיחות בבתי הספר ובמסגרת הקהילה".

"לקנדה מחויבות ללא פשרות להבטיח שהשואה לא תישכח. מציאות ללא ניצולים חיים תהיה אתגר לעתיד לימודי השואה. על כן חשוב לשמור את הסיפורים של הניצולים למען הדורות הבאים".

"התכנית לתיעוד עדויות ניצולי השואה של מכון עזריאלי היא מקור מידע חשוב ללימודי השואה הזמין לבתי הספר ברחבי המדינה. ממשלת קנדה גם מעבירה מימון למרכזי לימוד על השואה המסייעים לשמור ולקטלג את העדויות בווידאו של ניצולי השואה שהגיעו לקנדה".

"בחודש ספטמבר השנה חנכנו את המוזיאון הקנדי לזכויות האדם בוויניפג, ובשנה הבאה אנו מתעתדים לבנות את האנדרטת השואה באוטווה. שני אתרים אלה יזכירו לציבור הקנדי ולתיירים, כי עלינו להיות עירנים ולהגן על זכויות האדם נוכח השנאה וחוסר הסובלנות".

"לאחרונה שר המדינה טים אופל שב מביקור בפולין, לאחר שייצג את ממשלת קנדה בפתיחת המוזיאון לתולדות היהודים בוורשה וביקר באתר הזיכרון אושוויץ – בירקנאו ובמוזיאון הלאומי. אופל הדגיש את מחויבותה האיתנה של הממשלה לקדם את זיכרון השואה, הלימוד והמחקר של תולדות השואה ולפעול למען מהלך בינלאומי מתואם נגד השנאה והאנטישמיות".

"במהלך חודש זה אנו קוראים לציבור הקנדי להקדיש זמן כדי ללמוד את הפרק הנורא הזה בהיסטוריה ולהרהר בלקחים האוניברסליים שאנו יכולים להפיק מהשואה ומעדויות הניצולים".