חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שנכנסה הבוקר (רביעי) להר הבית על רקע התפרעויות הערבים והאלימות נגד כוחות הביטחון, תקפה מילולית שוטרי ולוחמי משמר הגבול שהדפו את הפורעים בשטח ההר.

"כל הזמן אומרים לכם שאנחנו טרוריסטים ורוצים להילחם בכם. אנחנו רוצים לחיות, להתפלל, להיכנס לבתי הספר ולאדמה שלנו, זה טרור זה? לחיות זה לטרור? להיאבק על הזכות שלנו ולחיות זה טרור?", צעקה זועבי.

אחרי שדרשה מהשוטרים על הגג להמשיך לצלם את המתרחש היא פנתה שוב לאחד השוטרים וצעקה לעברו: "היית רוצה שיעשו את זה ברחוב שלך ובעם שלך? הרי יש מי שעשה בכם את זה לפני עשרות שנים. לא למדתם את הלקח. אל תרצח ואל תהיה גזען. נרצחו לכם שישה מיליון".

מאות יהודים ותיירים הגיעו הבוקר להר הבית, אך טרם נפתח המתחם החלו עשרות פורעים ערבים ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר כוחות משטרה ומשמר הגבול שהדפו את הפורעים לתוך מסגד אל אקצא. בהמשך הורשו המבקרים להיכנס להר, בהם גם חברת הכנסת זועבי.

שומרי הווקף הוציאו מתוך מסגד אל אקצה פצוע ערבי שנפגע במהלך העימותים ותקיפת השוטרים. הוא פונה לאמבולנס של הסהר האדום שהמתין בסמוך לשער האריות. במהלך העברת הפצוע לאמבולנס, ניסו מספר מתפרעים להיכנס בכוח לשטח הר הבית, אך כוח משטרה ולוחמי משמר הגבול הדף אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ומנע את כניסתם. 

מספר שוטרים ולוחמי משמר הגבול שנפגעו קל בניסיון לסגור את דלתות מסגד אל אקצה ולהשיב את השקט, ממשיכים לפעול בשטח לשמירה על הסדר ובטחון המבקרים המסיירים בכל שטח הר הבית. בסיום הפעילות יתפנו לקבלת טיפול רפואי בהתאם.