פרוייקט בנייה
פרוייקט בנייהצילום: פלאש 90

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה הבוקר (רביעי) היתרי בנייה ל-244 יחידות דיור בשכונת רמות בעיר. מדובר ב-28 היתרי בנייה חדשים ו-216 יחידות דיור שאושרו כבר בעבר בוועדה המקומית והוגשו לחידוש החלטה.

בנוסף אושרו מחדש גם 62 יחידות דיור בשכונת הר חומה שאושרו בעבר.

מעיריית ירושלים נמסר לערוץ 7 כי "בניה בירושלים היא הכרחית, חשובה ותימשך בכל הכוח והעוצמה במטרה לאפשר ליותר צעירים לגור בירושלים, לבנות בה את עתידם ולחזק את בירת ישראל".

"העירייה לא תיתן את ידה להקפאת בניה ליהודים בבירת ישראל. אפליה על פי דת גזע ומין אינה חוקית באף מדינה נאורה אחרתהתכניות שנדונו היום אושרו באופן מלא לפני מספר שנים. לפני כשבועיים הגישו היזמים בקשה לחידוש תוקף התכניות לטובת הוצאת היתרי בניה", נמסר. 

המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ' הגיב לאישור הבניה בירושלים ואמר "לא יעלה על הדעת שעיר הבירה של ישראל צריכה לקבל אישור בניה מארה"ב. אישור הבנייה היום של עשרות יחידות דיור הוא עלבון לירושלים ולממשלת ישראל. היום גרים בירושלים למעלה משבע מאות אלף איש שקצב הבניה צריך להיות 4000 בשנה ולא כמה מאות".

"בשיחה שלי עם ראש העיר, ניר ברקת, אמרתי לו כי יש חוסר ביחידות דיור והדבר גורם לבעיה דמוגרפית בעיר. לצערי על ממשלת ישראל להפסיק לפחד ולהתחיל לבנות בירושלים", הוסיף קלמנוביץ.