לקראת שבת
לקראת שבתעטיפת האלבום

הערב, מוצאי שבת, ט"ז מר חשוון יחול יום השנה ה-20 להסתלקותו של הרבי המרקד, ר' שלמה קרליבך ז"ל.

שלמה כ"ץ שאחראי לגילוי ניגונים נדירים ואוצרות גנוזים של קרליבך, משחרר אלבום חדש 'לקראת שבת', מלא וגדוש באוצרות שכאלה.

שני עשורים ימלאו השנה לפטירתו הפתאומית של ר' שלמה קרליבך. במשך חייו הוציא קרליבך עשרות אלבומים, בהם מאות ניגונים שהפכו במשך השנים לנכסי צאן ברזל בעולם היהודי על שלל גווניו. עם השנים שחלפו מאז פטירתו, התברר שכל זה היה רק מעט מאוד מכמות הלחנים העצומה שהלחין בפועל. למרות שלא זכה כמעט להכיר את קרליבך בחייו, הזמר שלמה כ"ץ נתפס על העניין והחל במחקר מעמיק לגילוי האוצרות המוסיקליים הגנוזים. אחד הניגונים שגילה ופרסם, הוא ניגון נשמה הידוע שהפך ללהיט לפני כמה שנים.

בימים אלה רואה אור אלבומו החדש של שלמה כ"ץ – לקראת שבת, המכיל בתוכו אחד-עשר שירים של ר' שלמה קרליבך זצ׳ל, שלמעשה הם מעולם לא הוקלטו מקצועית, אלא נמצאו בשלל קלטות ביתיות ורק לאחר שנפטר. באלבום מתארחים מספר אמנים: אחיו- איתן כ"ץ, יהודה סולומון מלהקת המושב ואחרים. "האלבום המתין במגירה בסבלנות כבר כמה שנים - עד עתה, וכעת כשאנו מציינים 20 שנה ללכתו  אני חש כי זהו הזמן המתאים ביותר להוציאו לאור. מקווה שתתרגשו כמוני מהניגונים והלחנים המופלאים שהשאיר לנו ר' שלמה קרליבך זצ"ל" – אומר שלמה כ"ץ.

לא רק בניגונים עוסק כ"ץ– אלא גם בתורותיו של קרליבך. במקביל להוצאת האלבום, רואה אור לראשונה בעברית הספר אבן שלמה - פירוש של ר׳ שלמה על ספר בראשית. כמו-כן הוא ממשיך לעבוד במרץ על אלבום חדש ומקורי מלחניו, שצפוי לראות אור אי"ה במהלך החורף.

הפצה: דברי שיר.