כנס ההיכרות
כנס ההיכרותצילום: המרכז האקדמי לב

מאות חרדים השתתפו השבוע בכנס ההיכרות לתוכנית הראשונה מסוגה להכשרת יזמי היי-טק דתיים -"יזם בלב", שהתקיים ב"מרכז האקדמי לב".

תכנית האצה זו (אקסלרטור) תעניק תמיכה והכשרה למשתתפים, כדי שיוציאו את המיזם לפועל. עד לאירוע, כעשרים מיזמים כבר הוצגו, והוגשו עשרות מועמדויות לתכנית. במסגרת התוכנית, יזמים שיתקבלו יעברו הכשרה אינטנסיבית במשך 14 שבועות, ובסופה יעמדו מול משקיעים וינסו לגייס השקעות לפיתוח חברת סטרט אפ. בימים אלה, צוות התוכנית בוחר את המיזמים שיתקבלו לפרויקט, ויבחר את בעלי הפוטנציאל שבהם.

במהלך הערב הציג בן וינר, מנחה בתוכנית ומנהל קרן הון סיכון "jumpspeed ventures", את מסלול ההכשרה והסביר את האידאל המוביל את היזמים. "אברהם אבינו היה למעשה היזם היהודי הראשון. הוא עזב את כל המוכר לו, והלך אחרי מה שהאמין בו למרות שאף אחד אחר בסביבה לא האמין בו", הסביר וינר. "אנו רוצים לקלוט כאן אנשים שמאמינים בה שהם עושים, ורוצים לממש את הפוטנציאל שלהם".

"אנו שמחים להיות המוסד הראשון שמעניק הזדמנות לאנשי הי-טק חרדים, וזה ממשיך את מסורת המצוינות שלנו בתחומי ההי-טק", אומר סטיוארט הרשקוביץ, יועץ לנשיא המרכז האקדמי לב ויוזם תכנית ההאצה. "יש מאות יזמים בעלי פוטנציאל גדול במגזר הדתי והחרדי, יש כאן רעיונות גדולים שרק צריכים את ההזדמנות לצמוח, ואנו עושים כל מאמץ כדי שכל מי שישתתף יגיע בצורה הנכונה ביותר אל האקזיט".

בכנס נאם גם יונתן קרס, בוגר המרכז האקדמי לב, אשר פיתח מיזם שלו – אפליקציה למיסרוני וידאו, ופתח את חברת "גלייד". הוא הציג את המסלול שעבר והסביר איך ניתן לקחת רעיון ולפתח אותו לכלל חברת סטרט-אפ. "זה דורש הרבה השקעה ומאמץ, אבל אם אתם מאמינים בעצמכם אתם יכולים להגיע רחוק", הוא אמר.

מדובר בתכנית האצה (Accelerator) ייחודית למגזר, אשר מספקת ליזמים את כל הכלים הנצרכים כדי לפתח את הרעיון שלהם ולהבשילו לחברת הזנק. המטרה היא לקחת יזמים באמצע הדרך או אף בתחילתה, וללוות אותם שלב אחר שלב במטרה לממש את הסטרט-אפ.

היזמים ישתתפו בתכנית מובנית בראשותם ובהנחייתם של בכירים בתעשיית ההיי-טק הישראלי, שינחו אותם בתהליך השקת החברה וגיוס משקיעים. המשתתפים ייפגשו באופן קבוע עם מנהלים בכירים ומשקיעים, ויקבלו חשיפה וסיוע בהשקת חברות הסטארט-אפ שלהם.