ביישוב עשהאל שבדרום הר חברון, חגגו אמש (רביעי) את הכתרתו של הרב מאיר בראלי לרב היישוב.

רק לפני שלוש שנים התגוררה בעשהאל משפחה אחת בלבד, לפני כשלוש שנים חודשה ההתיישבות ע"י גרעין של משפחות בניהם משפחת בראלי (ממגורשי גוש קטיף) וכיום היישוב מונה כ-25 משפחות.

בישוב ציינו כי התושבים שהגיעו מכל הארץ, כולל משפחות גדולות שהצטרפו להתיישבות החלוצית, שמו להם למטרה להרים את דגל התורה תוך אחיזה איתנה בארץ ישראל. "הכתרתו של הרב הינה נקודת ציון משמעותית בתהליך התפתחותו הפיזית והרוחנית של היישוב", נמסר. 

את האירוע כיבדו בנוכחותם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו,רב קרית ארבע - חברון הרב דב ליאור, ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי, רבני ישובי הר חברון, רבני ישיבות, תושבי ההר, משפחת הרב ומשפחות התושבים.

הרב לאו ברך את הישוב עשהאל ואמר "כה ייתן ה' וכה יוסיף" וברך בפעם הראשונה מזה כ-19 שנה בשם ומלכות "מציב גבול אלמנה". עוד ציין הרב כי בפעם האחרונה שברך הרב ברכה זו, הייתה בעיר מודיעין לפני 19 שנים כאשר הוקמה ואיחל ליישוב שיגדל ויתרחב ל-90,000 תושבים כמו העיר מודיעין.

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, ציין כי "עשהאל נבנית בזכות הכוחות המיוחדים והחלוציים של תושביה. נמשיך ונפעל כדי שהישוב יוסיף ויגדל באותן מכפלות".