הרב לאו בבית ג'אן
הרב לאו בבית ג'אןצילום: יח''צ
הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הגיע עם צאת השבת לבית ג'אן שבגליל, כדי לנחם את משפחתו של הקצין הדרוזי ג'דעאן אסעד שנרצח בפיגוע הדריסה שאירע ביום רביעי בירושלים.

הרב לאו נשא דברים בפני מאות בני המשפחה והמנחמים ואמר כי דווקא בעת הזאת יש לפעול להרגעת המתח בין כל חלקי הציבור בישראל ולמנוע שפיכות דמים. הרב שיבח את מסירותו של הקצין למען אזרחי המדינה ואמר כי "באתי לכאן במכונית כדי לדבר על אחדות ואחווה בין עמים שונים, והמחבל בחר במכונית כדי להרוג ולפגוע.

"הבחירה היא בידי האדם ועל כל אחד מאיתנו לפעול להגביר את האחדות והשלום בין כל חלקי אזרחי ישראל", הדגיש הרב הראשי לישראל.

מצבם של שניים מפצועי פיגוע הדריסה שאירע ביום רביעי בירושלים התייצב קלות והם מאושפזים עדיין במצב קשה מאוד בטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק. שיפור חל גם במצבו של הפצוע השלישי שמאושפז במצב בינוני בבית החולים.

ג'דעאן אסעד, שאת מרבית חייו הקדיש לביטחון המדינה, התגייס למשמר הגבול בשנת 2002 ומאז שירת במספר רב של תפקידי שטח מובילים. הוא הותיר אחריו הורים, אישה בהריון מתקדם וילד.

בטקס הלוויה שהתקיים ביום חמישי בכפר הולדתו בבית ג׳אן אמר השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ׳, כי ״ג׳דעאן זכה להערכה רבה ביושר רב. מדובר באחד מטובי הלוחמים שלנו. כשר לביטחון הפנים אני מצדיעה לו ולבני העדה הדרוזית כולה, בתרומתם הרבה למאבקנו המשותף בשמירה על ביטחון המדינה״.

מצבם של שניים מפצועי פיגוע הדריסה התייצב קלות והם מאושפזים עדיין במצב קשה מאוד בטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק. שיפור חל גם במצבו של הפצוע השלישי שמאושפז במצב בינוני בבית החולים.