פחד מוות. קזבלנקה
פחד מוות. קזבלנקהצילום: אביר סולטן, פלאש 90

שלושה ימים לאחר שבית המשפט בקזבלנקה הרשיע תושב מקומי שתקף את רב הקהילה היהודית בעיר, הרב משה אוחיון, וגזר עליו עשרה חודשי מאסר בפועל, מספר הרב אוחיון על הפחד האיום שאפף אותו באותן דקות קשות.

האירוע החמור אירע בימי מבצע 'צוק איתן'. הצעיר התוקף המתין לרב שצעד לבית הכנסת. כשהרב חלף על פניו בעט בו התוקף בעוצמה רבה והחל להלום בפניו תוך שהוא גורם לו לשברים באף ולפגיעות קשות בצלעותיו.

הרב אוחיון התחנן לעזרה, אולם העוברים ושבים התעלמו מזעקותיו והותירו אותו מדמם בזירה. רק לאחר מספר דקות הצליח הרב להזעיק עזרה והוא פונה מהמקום.

"היה זה בדרך לבית הכנסת", סיפר הרב, "לפתע התחילו להתקרב אליי מספר צעירים שהתחילו לקלל אותי. לא התייחסתי והמשכתי הלאה. לפתע הגיח אלי מאחור צעיר מוסלמי שתקף אותי חזק, בעט בי בצלעות ונתן לי אגרוף בפנים. הוא גרם לי לשבר באף וירד לי דם. ניסיתי להחזיר לו אבל הוא היה חזק ממני והמשיך לבעוט בי. היתה לו שנאה בעיניים. פחדתי שיהרוג אותי.

"הוא אמר לי: 'זה נקמה על מה שישראל עושה לאחים שלי הפלסטינים בעזה'. אבל מה שהכי הכאיב לי הוא שהיו שם המון אנשים ואף אחד לא טרח לעזור לי ולמנוע את הפגיעה הפיזית בי. כולם ראו ושתקו. נפלתי על הרצפה וחטפתי מכה חזקה".

כאמור, בית המשפט גזר עשרה חודשי מאסר על התוקף, אך זיכה אותו מקריאות אנטישמיות היות ובקריאותיו הביע מחאה על פעילות ישראל ב'צוק איתן'.