פורצים חומת ההפרדה
פורצים חומת ההפרדהצילום: STR/Flash90

לקראת ההפגנה הצפויה הערב (רביעי) מול המטה הארצי של המשטרה בירושלים קובע ישראל אלישביץ, חבר ועדת הביטחון של שכונת נווה יעקב כי המציאות כיום היא שכל השכונות סביב שכונתו שלו מצויות בשליטת חמאס, ואת המציאות הזו יש לגדוע ובמהירות.

בשיחה עם ערוץ 7 מספר אלישביץ על המניע שהוביל להתארגנות ההפגנה הערב בדרישה להשיב את השקט לשכונות הירושלמיות ובראשית הדברים הוא מספר על אירוע אותו חווה באופן אישי בחול המועד סוכות האחרון כאשר נסע בכביש המרכזי של שכונת בית חנינה, שכונה בשליטה מוניציפאלית ירושלמית. תוך כדי נסיעה יידו פורעים ערבים אבן לעבר הרכב, השמשה האחורית נופצה. "יש הפקרות ביטחונית בנווה יעקב פסת זאב ושכונות התפר", הוא קובע.

"אנחנו דורשים להחזיר את הביטחון לירושלים. זו לא הפגנה פוליטית אלא דרישה מאנשי המקצוע, ראש הממשלה, השר לביטחון פנים והמפכ"ל, להחזיר את השקט".

"כל הסביבה של השכונה שלי נמצאת היום בשליטת חמאס, א-רם שועפט בית חנינה ובוודאי הר הבית. אלו תשתיות שצריך לפרק. אלו לא ילדים פורעים אלא אנשים שנשלחים במימון מסודר כדי להרוג ולדרוס. זו מלחמה מאורגנת. צריך להכניס צבא שיפרק את התשתיות הללו ולמקם תחנת משטרה קבועה בשכונות כמו בית חנינה. אין סיבה שלא תהיה שם תחנת משטרה קבועה 24 שעות", הוא אומר.

עם זאת מציין אלישביץ כי בימים האחרונים שב לנסוע דרך מחלף בן ציון שבצפון הבירה. זאת לאחר ימים מתוחים שבהם העדיף לדלג על המקום ולעקוף. לדבריו קיים כיום שיטור המאפשר חזרה יחסית לשגרה, "זה סיר לחץ שיש עליו כעת מכסה כבד ואנחנו דורשים שהמכסה הזה יהיה קבוע, שתהיה שליטה קבועה בירושלים".

אלישביץ מספר כי על אף התחושה של הקלה מינורית בימים האחרונים הרי שעדיין "יש הרבה אנשים שלא נוסעים ברכבת הקלה והדבר יוצר פקקים אדירים ביציאה מהשכונות, אנשים לא נוסעים דרך בית חנינה. בית השבעה בבית חנינה חטף חמישה בקת"בים. יש אינספור אירועים. בסוכות הייתה הפקרות מוחלטת.

''כעת יש שיפור מסויים אבל אנחנו עוד רחוקים ממציאות סבירה", הוא אומר ומציין כי התמשכות המתח הביטחוני בשכונה כמו גם בשכונות נוספים הוא זה שהוביל לאחדות דעות ובישיבה בה היו שותפים מגוון חברים - דתיים וחילוניים, ימין ושמאל – הוחלט לצאת להפגנה הערב בקריאה להשבת השקט והביטחון לשכונות כמו גם לעיר כולה.