תחת איום מתקרב של דאע"ש. קהיר
תחת איום מתקרב של דאע"ש. קהירצילום: עיסאם נאצר

ארגון דאע"ש פרסם באחרונה תמיכה מפורשת בארגון הג'האדיסטי המצרי אנצאר בית אלמקדס (תומכי ירושלים) העומד בראש מערכת הטרור המתנהלת נגד המשטר המצרי. כך מפרסם מרכז המידע למודיעין ולטרור.

על פי הדיווח הארגון פרסם שורה של "עצות" אסטרטגיות ואופרטיביות לפעילים הג'האדיסטים במצרים בהן עודד אותם להסלים את מתקפת הטרור נגד המשטר המצרי ולהעבירה ללב קהיר. זאת, תוך שימת דגש על פגיעה בכלכלה המצרית, בכוחות הביטחון המצרים ובמוסדות ובאישים של הממשל המצרי.

דאע"ש קרא גם לאנצאר בית אלמקדס לפגוע בנוצרים וללבות מלחמה דתית-עדתית במצרים תוך הסתמכות על דפוסי פעולה, ששורשיהם באופן התנהלות דאעש (וקודמיו) בעיראק.

עוד מוסיף מרכז המידע ומדווח כי מנגד ארגון אנצאר בית אלמקדס פרסם ב-10 בנובמבר 2014 הודעה בה נשבע אמונים למנהיג דאעש אבו בכר אלבע'דאדי ומודיע על הצטרפותו למדינה האלסאמית שבראשותו. אנשי המרכז מציינים כי "בראיית דאע"ש, שבועת האמונים של אנצאר בית אלמקדס מהווה הצלחה מרשימה המסמלת הרחבת השפעתו מעבר לגבולות עיראק וסוריה אל מדינה מרכזית במזרח התיכון".

על העצות שהעבירו אנשי דאע"ש לאנצאר בית אלמקדס כותבים אנשי המרכז כי ביום ה-4 בנובמבר פורסם בפורום של דאע"ש "עצות" אסטרטגיות ואופרטיביות ללוחמי הג'האד במצרים כיצד לנהל את מסע הטרור נגד המשטר המצרי, בעיקר תוך הסתמכות על המודל של עיראק.

קו המחשבה, שהנחה את העצות הללו היה שעל הארגונים הג'האדיסטים להעביר את מרכז הכובד של מערכת הטרור מחצי האי סיני אל "מרכז קהיר" ואל ערים גדולות נוספות על מנת "להכאיב" למשטר המצרי, זאת בין השאר ע"י פגיעה בכלכלה המצרית (תיירות, תעלת סואץ, צינורות גז). כמו כן מושם דגש רב על קליטת מתנדבים ג'האדיסטים זרים ושילובם בביצוע פיגועים תוך ניצול המוטיביציה שלהם לבצע פיגועי התאבדות.

ההצעות המדוברות כוללות (כפי שהובאו בידי אנשי מרכז המידע):

א. פגיעה ב"אויב" (המשטר המצרי) בקהיר ובערים הגדולות: יש להעביר את המערכה ל"מרכז קהיר" ולהעסיק את המשטר שם. זאת כדי, שחצי האי סיני יהפך לאזור שהכופרים ("נוטשי הדת")אינם יכולים להיכנס אליו ולבסיס אחורי להמשך הג'האד (נגד המשטר המצרי). ההודעה קובעת, כי יש לזכור, שהמשטר המצרי אינו מושפע הרבה מהרוגיו בסיני, כפי שהוא מושפע מהפגיעות בבירה קהיר "ומגופות כלביו המתפזרים בשטחה".

ב. פגיעה במוסדות ובאישי הממשל: יש לבצע פעולות באמצעות משתיקי קול ו"לקצור" חיילים של האויב (הממשל המצרי). יש לפגוע במרכזי המחוזות השונים ובמחלקות הביטחון השייכות למשרד הפנים"במטרה להחליש את האחיזה הביטחונית במדינה". יש לקחת כדוגמא את המכות הקשות, שספג המשטר העיראקי בבגדאד וביתר המחוזות בעיראק. כפועל יוצא מהפעולות, שבוצעו נגד מוסדות הממשל העיראקי, נאסר על אנשי מוסדות הממשל בעיראק לנוע ברכביהם הרשמיים ובלבושם הרשמי.

ג. קליטת מתנדבים זרים ("מהגרים"): לוחמי הג'האד במצרים חייבים לקלוט פעילים זרים("מהגרים"), "שכן זירה ג'האדית אינה יכולה להתקדם ללא המהגרים". הימצאותם תלבה את הפעולות"בפרט שהם [המתנדבים הזרים] מתאפיינים ברצון לבצע פעולות התאבדות" (אסתשהאד). יש לנצל את העיתוי הנוכחי בו קל להיכנס למצרים ולקחת בחשבון שבעתיד כניסתם למצרים תצריך "מאמץ כביר". על לוחמי הג'האד במצרים לקלוט את הפעילים הזרים, לפרוס אותם בכל המחוזות ולהפעילם נגד מוסדות הממשל המצרים.

ד. ליבוי מלחמה דתית-עדתית: דאעש קורא ללוחמי הג'האד במצרים לפגוע בנוצרים ובשיעים (תוך הסתמכות ברורה על מודל עיראק וסוריה). זאת "מפני שהן עדות, שאין לתת בהן אמון, ושלא ניתן להגיע איתן לשום הסכם. הם אינן אלא שלל, שאללה ייתן בידיכם...".

ה. פגיעה בארגונים הפלסטינים ברצועת עזה: דאע"ש קורא ללוחמי הג'האד בסיני, ובפרט לארגון אנצאר בית אלמקדס לפגוע במשאיות המובילות נשק, טילים וחומרי נפץ מסיני לארגונים הפלסטינים ברצועת עזה. זאת משום ש"הנשק הזה פגע במוסלמים יותר מאשר ביהודים, שכן תנועת חמאס וממשל חמאס גנבו את הנשק של אחיכם לוחמי הג'האד בעזה". 

ו. פגיעה בשופטים: לוחמי הג'האד נקראים לפגוע בשופטים מצרים, "מה גם שאחוז גדול של השופטים במצרים הם נוצרים". השופטים הללו נטשו את האסלאם, שפטו צעירים אסלאמיסטיים רבים וגזרו עליהם עונשי מוות או מאסר עולם."הרג שופטים הוא אחד האמצעים, שישרתו את האסירים שלנו הנמצאים בבתי הכלא של העריצים".

ז. פגיעה בכלכלה: לוחמי הג'האד במצרים נקראים לפגוע בכלכלה המצרית "המאפשרת לממשלה העריצה והנפשעת להילחם באללה ובשליחו". בנוסף לכך, "מרבית בעלי ההון ומקבלי ההחלטות בכלכלה המצרית גם הם נוצרים". המוקדים בהם יש לפגוע, על פי ההודעה, הינם ענף התיירות, צינורות הגז המוזרם לישראל ולמדינות העריצים [קרי, ירדן], המוסדות הכלכליים של הצבא [המצרי] ואזורי מסחר בתעלת סואץ. ההודעה שמה דגש מיוחד על פגיעה בתעלת סואץ שכן, בכספים שהמשטר גובה מהמעבר משתמש אלסיסי "כדי להעביר טילים ונשק כדי להילחם באחינו בסוריה ולתמוך בעריצם כמותו". 

ח. הריגת האויבים והמרגלים צריכה להתבצע באמצעות שחיטה (קרי, עריפת ראשים) ולא ירי.ההודעה קוראת ללוחמי הג'יהאד לשחוט כל מרגל וכל נציג, שהוכח, שהוא חלק ממנגנוני הביטחון של המדינה, או שהוא משתף פעולה עם הממסד הצבאי.