פעילות צה"ל בעזה
פעילות צה"ל בעזהדובר צה"ל

ישראל מונעת מצוות החקירה של האו"ם להיכנס לארץ.

על פי הדיווח בערוץ 2, ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם למבצע "צוק איתן" בעזה, "ועדת שאבעס", החלה את עבודתה בירדן. כעת, כשהצוות מבקש להיכנס לישראל על מנת להגיע לרצועת עזה, ישראל מסרבת לתת לו אישור כניסה.

מיד לאחר מבצע צוק איתן, החלו באו"ם לדבר על ועדת חקירה שתוקם בראשותו של שאבאס.

בעקבות כך, פרופ' יעקב כץ, שבעבר כיהן כראש ועדת החינוך הישראלית של אונסק"ו, שיגר לפרופ' שאבאס מכתב ובו הוא ביקש ממנו לפסול את עצמו מעמידה בראש הוועדה החוקרת את פעילות צה"ל ב'צוק איתן'. זאת לנוכח עמדתו הידועה כלפי ישראל בכלל וראש הממשלה נתניהו בפרט.

במכתבו כתב פרופ' כץ, כיום נשיא המכללה ירושלים: "כמומחה מוכר בתחום החוק הבינלאומי וכמי שזכה למינוי מהאו"ם לעמוד בראש ועדת החקירה אשר תבדוק את פעילות ישראל וצה"ל בעזה, הרשה לי להציע לך, אם אתה רואה את עצמך כאדם ישר וללא רבב אתי, לדחות את המינוי. תביעתי זו באה בעקבות נאום פומבי שנשאת בשנת 2013 ובו תקפת את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ואמרת כי היית שמח לראות אותו יושב על ספסל הנאשמים בבית הדין הבינלאומי בהאג. אמירה זו מוכיחה בעליל את הדעות הקדומות שלך נגד נתניהו ואינו מבשר טובות לגבי קיום חקירה אובייקטיבית. כאקדמי לעמיתו אני מפציר בכך לוותר על המינוי כדי לא להכתים את השם הטוב של הקהילה האקדמית".