טרמפ טרמפים טרמפיאדה חיילים צומת גוש עציון
טרמפ טרמפים טרמפיאדה חיילים צומת גוש עציוןצילום: פלאש 90

שוטרים מתחנת מודיעין עילית בדקו אמש בצומת הפרסה סמוך לישוב דולב אדם חשוד שעמד וניסה לתפוס טרמפ לכיוון ירושלים. בבדיקה בתיקו נמצאו סכין גדולה ומברג.

החשוד, ערבי בן 17 מרמאללה עוכב ולאחר חקירה קצרה מסר כי התכוון להגיע לירושלים בטרמפים ושם לדקור נהג אוטובוס.

הוא הועבר להמשך חקירה בשירות הביטחון הכללי.

האירוע אמש מתווסף לניסיון הפיגוע סמוך למערת המכפלה בחברון. לוחמי מג"ב הצליחו לעצור חשוד כשברשותו סכין קומנדו בכניסה למערה. "זיהינו את הליכתו החשודה וקראנו לו לעצור במקום", סיפרו הלוחמים את הסיבה לבידוק. "בהתחלה ביקשנו ממנו להרים את חולצתו עוד כשהיה במרחק מספר מטרים מאיתנו. ברגע שעשה זאת זיהינו במותניו סכין קומנדו".

מכשזיהו הלוחמים את הסכין על גופו של החשוד, הם דרכו את נשקם לעברו ונדרכו. החשוד נבהל וזרק את הסכין על הרצפה. הלוחמים ערכו עליו חיפוש גופני יסודי, בסופו נעצר החשוד ערבי תושב חברון בשנות העשרים לחייו.

למרות הנסיונות לתקשר עמו כבר בשטח ולשאול לפשר כוונותיו, החשוד לא שיתף פעולה עם הלוחמים וככל הנראה שתה אלכוהול זמן קצר קודם לכן. דקות לאחר שנעצר, החשוד נלקח לחקירה להמשך טיפול במשטרת מרחב חברון.

במשמר הגבול מציינים כי מספר רב של לוחמי מג"ב פועלים כיום באזור מערת המכפלה ומאבטחים אותה מכל עבריה. לאורך השנים היו לא מעט חשודים שהגיעו לכיוון לוחמים כשברשותם סכין או אמצעי תקיפה אחר. במרבית המקרים ערנותם של הלוחמים מנעה את כניסתם למתחם המערה או גרוע מכך מנעה ניסיון לדקור אזרח או איש כוחות ביטחון.

"הלוחמים גילו ערנות וסיימו את האירוע במהירות ובמקצועיות. הניסיון בגזרה הזו מלמד אותנו שעלינו להיות דרוכים ומוכנים בכל שעות היממה לכל תרחיש. אין מקום להססנות ואין מקום לטעויות. נמשיך להתמיד במשימתנו החשובה: שמירת ביטחונם וחייהם של אזרחים ומתפללים במערת המכפלה", אמר אמש רפ"ק אמל גאנם, מפקד הפלוגה הפועלת במערת המכפלה בכל ימות השנה.