חתונה
חתונהThinkstock

זה קורה במשפחות הכי טובות. א"מ מירושלים נאלץ, בשל מחלוקת עם ארוסתו, לבטל את החתונה שבועיים לפני האירוע.

א"מ הופתע לגלות כי בעל האולם משכונת תלפיות בדרום העיר דורש ממנו 40,000 ש"ח עבור הביטול וניסה למצוא חלופות לחתונה. "ניסיתי לארגן מסיבה באותו היום לבני 28 פלוס וביקשתי מבעל האולם שיקצה לי שתיה, יין ובירות (ללא אלכוהול נוסף) כמו שהוא התחייב וללא אוכל", הוא מספר לערוץ 7.

לדבריו, בעל האולם סירב מאחר והעלות של שתייה כזו יקרה מאוד עבורו. "כדי לא להפסיד את הכסף ניסיתי לחפש אחרים שירצו לעשות שימוש באולם אבל אין לי ולא הייתה לי אפשרות לארגן בתוך שבועיים וחצי חתונה, בר מצווה או בריתה.

"ניסיתי להפיץ בכל מקום ולמכור את האולם. אך הדרישה של בעל האולם הייתה למינימום 50 אלף שקלים ואותה כמות של מנות. מוזר לי שלמרות שהוא לא קנה מזון ולא הקצה מלצרים הוא מתעקש על הסכום הזה. הדבר היחיד שהוא הסכים לבוא לקראתי הוא שנשלם לו 40 אלף שקלים עכשיו ואם נתחתן בעתיד הוא יזכה אותנו ב-30 אלף שקלים. בעצם הבנתי כי הנזק שלו מסתכם בעשרת אלפים שקלים בלבד, חמשת אלפים כבר שילמנו אז למה הוא דורש 40 אלף שקלים?". א"מ מציין כי הוא עושה את כל המאמצים לאתר בעל שמחה שירצה לקיים בעלות מוזלת אירוע ביום שני הקרוב בערב.

בעל האולם מסר בתגובה, "ראשית, אני מאחל לזוג זיווג אמיתי. הזוג ביטל את החתונה חודש מראש והצעתי לזוג שתי אפשרויות. אפשרות ראשונה, לשלם לי את הקנס המופחת על סך 40 אלף שקלים, 20 אלף מכל צד. אם הזוג יחזור להתחתן אצלי במועד מאוחר יותר אעשה להם הנחה של 30 אלף שקלים. כמובן שאפשרתי לזוג לשלם את הקנס בתשלומים. אפשרות שנייה, אם אחד מהם יחזור להתחתן אצלי עם בן זוג אחר אעשה הנחה של עשרת אלפים שקלים".

בעל האולם מציין כי אולמות אחרים היו גובים דמי ביטול מלאים, "אחרי שזוג סוגר תאריך אי אפשר למצוא תוך חודש זוג אחר שירצה להתחתן באותו יום. עלות הקנס שאנו גובים היא גם על השכירות והעובדים של המקום".

לדבריו, יש מקרים בהם הוא כלל לא גובה קנס על ביטול אירוע, "לא גבינו ביטול מזוג שביטל שלושה חודשים קודם, לא גבינו ביטול גם מזוג שביקש לדחות את החתונה בחודשיים בשל מצב חריג של אחד מבני הזוג".