המוחים במרכז תל אביב
המוחים במרכז תל אביבצילום: אריאל אבני

עשרות תושבי דרום תל אביב קיימו הערב (מוצאי שבת) צעדת מחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב. התושבים מחו על ביטול החוק למניעת הסתננות וקראו להוצאתם המיידית של המסתננים משכונות הדרום.

התושבים נשאו שלטים נגד בג"ץ וקראו לממשלה להוציא את המסתננים ולשקם את שכונות דרום תל אביב.

אוהל המחאה של תושבי דרום תל אביב עבר בימים האחרונים מירושלים לשדרות רוטשילד בתל אביב, "הסמל הכי מובהק של התל אביביות האדישה, חמש דקות מהסיוט של נווה שאנן ומאות שנות אור ממנה", כפי שהגדירו התושבים. התושבים עצרו מול בתי הקפה ההומים וקראו אל עבר המבלים כי גם הם רוצים לחוש ביטחון ולצאת לבלות בשעות הערב דבר שנמנע מהם בחמש השנים האחרונות.

אורלי יוגיר, מנכ"לית המרכז למדיניות הגירה ישראלית ומיוזמות המחאה "התושבים דורשים פתרון אמיתי, מלא ומקיף, לבעיית המסתננים, ובראש ובראשונה את הוצאתם המיידית משכונות דרום תל אביב וערים אחרות למתקני מיון ומעבר, ואת הקצאת המשאבים הדרושים לשיקומן של השכונות".

שפי פז, תושבת שכונת שפירא, אמר כי מטרת האירוע היא להעביר מסר ברור כי התושבים לא יסתפקו בתיקון כזה או אחר לחוק ההסתננות. "לא ניתן לממשלה לעבוד עלינו יותר. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על הבעיה שהיא יצרה וטיפחה במו ידיה", אמרה פז.

במהלך השהות של התושבים באוהל המחאה הוקרנו סרטים על מציאות התושבים בעיר המסתננים של דרום תל אביב, הוחתמו עוברים ושבים על עצומה הקוראת להוצאת המסתננים משכונות הדרום והתקיימו מיצגים המבטאים את מצוקתם של תושבי הדרום. התושבים ציינו כי ימשיכו במאבקם בכל רחבי הארץ עד אשר ימצא הפיתרון ויוחזר הביטחון לשכונות הדרום.