הלכו על זה גם בנתניה
הלכו על זה גם בנתניהצילום: נמרוד גליקמן

ללכת על בטוח. ביום שלישי האחרון ציינו לראשונה ברחבי הארץ את יום ההליכה העולמי. למעלה מחצי מיליון אזרחים תושבי הארץ פקדו את 160 האירועים השונים שהתקיימו ברחבי הארץ לציון היום המיוחד הזה.

מי שיזמה את יום ההליכה העולמי היא שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. לבנת סיפרה כי מה שגרם לה להניע לקראת יום ההליכה העולמי היא העובדה כי על פי סקרים שנערכו במשרדה נמצא שההליכה הינה הפעילות הגופנית הפופולארית ביותר בישראל. לדברי השרה לבנת, "ההליכה מתאימה לכל שכבות האוכלוסייה, והיא משלבת הנאה רבה לצד שמירה על אורח חיים פעיל ובריא".

גולת הכותרת של היום הזה הייתה צעידה המונית לאורך חופי הים של ישראל מצפון ועד דרום, אך גם בבתי הספר, קריות הממשלה ומועצות אזוריות ומקומיות יצאו בקריאה להתחיל את היום בצעידה.

גם ביהודה ושומרון לקחו חלק ביום המבורך הזה כשבבית אל יצאו משפחות היישוב אל להליכה מסביב ליישוב. במטה בנימין לקחו את אירועי היום צעד אחד קדימה כששילבו את ההליכה המסורתית עם ילדי עמותת "לב בנימין", עמותה למען ילדים עם צרכים מיוחדים. לאחר ההליכה המשותפת עם הילדים התקיימה פעילות אירובית וכן הרצאה בנושא.

לבנת אמרה לאחר היום כי היא מברכת את כל אלו "שעצרו הכל ופשוט בחרו ללכת, כל אחד ואחת על פי יכולתם".

יום ההליכה העולמי מצויין בעולם כולו בתאריך ה-11/11. על ידי קיום היום המסורתי הצטרפה ישראל אל יתר המדינות החברות בארגון הבריאות העולמי WHO  ובארגון העולמי לספורט (TEFISA), אשר מקיימות מדי שנה את יום ההליכה העולמי כמסורת.