גפני ורייט. איזו הפועל נראה הערב?
גפני ורייט. איזו הפועל נראה הערב?צילום: עודד קרני

משחקי מחזור מספר 7 בליגת ווינר סל ייצאו היום (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים מרתקים ומלאי עניין כשבמרכזם יהיה זה המשחק בין המושלמת בליגה הפועל ירושלים לבין מכבי אשדוד.

ירושלים מחזיקה במאזן הטוב ביותר שלה בעשור האחרון בליגה, מאזן שעומד על 6-0. אם תנצח הערב את אשדוד בהיכל הפיס ארנה שבבירה, ירושלים תעלה למאזן נדיר ביותר של שבעה ניצחונות ללא אף הפסד מפתיחת העונה. ביום אחר, נתון כזה היה עשוי להכריע כי העונה האדומים מירושלים יילכו כל הדרך לזכיה מרשימה והיסטורית באליפות המדינה. אבל בינתיים נראה שהשחקנים באדום צריכים לעבור עוד הרבה בכדי לזכות באליפות המדינה.

אמנם בליגה הישראלית האדומים מושלמים ומפרקים את כל יריבותיה, אחרי ניצחונות מרשימים על יתר הקבוצות והבכירה ביניהן מכבי תל אביב שהובסה ב-30 הפרש לירושלמים, אבל בטורניר היורוקאפ הירושלמים נראים רע מאוד.

זה התחיל בהפסדים קטנים ומעצבנים והמשיך בתצוגות חלשות למדי, כשבמשחק האחרון בטורניר היוקרתי, מול ריטאס וילנה בבית, ירושלים לא קלעה ולו שלשה אחת לרפואה. מעבר לכך שכרגע המשכם של האדומים בטורניר החשוב מוטל בספק רב ואינו תלוי רק בה עוד, לחוסר היציבות הזו עשויה להיות משמעות רבה במאבק על צלחת האליפות. 

מעבר להבדלים במאזן הניצחונות וההפסדים בין הליגה ליורוקאפ, הנתונים הסטטיסטיים של ירושלמים בליגה וביורוקאפ יוצרים תמונה שלמה של חוסר יציבות. אז איזו הפועל נראה הערב - זו של הליגה או זו של היורוקאפ? ב-19:30 נדע יותר.

משחק נוסף בליגת ווינר סל שיתקיים הערב יהיה בין הפועל אילת לעירוני נס ציונה. מי היה מאמין בפתיחת העונה שהמשחק הזה יהיה משחק קצוות?

אילת עשתה רכש מרשים בקיץ האחרון אך משום מה הדברים לא התחברו למאמן המוצלח דן שמיר. באילת נבהלו מרצף ההפסדים המביש בליגה והחתימו את ווילי ריד לפני שבוע וחצי בלבד בקול תרועה רמה. ריד עוד הספיק לשחק 12 דקות בשבוע שעבר מול ראשון לציון, עד שבאילת חתכו את השחקן שלטענתם עשה שביתה איטלקית ולא התאמן כלל. די בסיפור הזה בכדי להמחיש את הצרות שיש לאילת. 

לאילת נכון לעכשיו ישנן שתי בעיות מרכזיות: ההגנה החדירה והתרומה הדלה מהספסל. אם יצליחו לעצור את הכתומים מנס ציונה בהגנה, אפשר לבנות על קליף וויאט המצויין שיעשה את 20 הנקודות שלו בדרך לניצחון אילתי.

ועדיין, ניצחון של נס ציונה הגם שבאולמה הביתי של אילת, לא יהווה סנסציה של ממש.

משחק מסקרן נוסף שיתקיים הערב יהיה זה שיפגיש בין הפועל ת"א לבין בני הרצליה. ת"א מגיעה לאחר הניצחון הגדול בדרבי התל אביבי בתחילת השבוע שעבר ובהתאם לכך יגיעו שחקניו של קטש גם באופוריה גדולה.

המשחק שיתקיים הערב באולם הדר יוסף שבתל אביב, יהיה אחד האחרונים באולם זה, כשבינואר ייכנסו האדומים לאולמם החדש - אולם הדרייב אין. בינתיים, את שני משחקיה העונה באולם הדר יוסף ניצחה הקבוצה האדומה של ת"א בהפרש ממוצע של 13 נקודות.

לארי אובאנון שהגיע מאילת, קלע 29 נקודות במשחק הבכורה שלו באדום מול מכבי ת"א בדרבי בשבוע שעבר. בהפועל מקווים כי יחד עם אובאנון ההתקפה שלהם כבר לא תהיה הגרועה ביותר בליגה, כזו שקלעה עד כה רק 75.3 נקודות בליגה.

המצ'-אפ המעניין במשחק יהיה בעמדת הרכז כשבת"א ישחק רביב לימונד ובהרצליה יהיה זה יובל נעימי. שני ישראלים שדומים אחד לשני מאוד בכל הקשור לתפוקה העונה. מי יגבר על מי בדרך להיות הרכז המצטיין של הנבחרת הישראלית?

נעימי. יגבר על לימונד?
נעימי. יגבר על לימונד?עודד קרני