אריה דרעי
אריה דרעיצילום: פלאש 90

בצל המתיחות הפוליטית ומסע החיזורים של נתניהו לסיעות החרדיות, מבהיר יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כי אין שום דבר ממשי מאחורי הצעות נתניהו.

"אגיד ברורות: אין הצעה ממשית על השולחן", אמר דרעי במהלך 'כנס הנבחרים' של הנציגים החרדיים המתקיים כעת בניר עציון. "אין אפשרות להקים ממשלה חדשה, עם נתניהו ובלי נתניהו, לכן כל הדיבורים בימים האחרונים זה בגלל מבוי סתום שנקלעו ראשי הקואליציה שהיו בטוחים שיש להם קואליציה עד 2016, אבל הקב"ה יושב בשמים ורואה את כל עוול שנעשה לנו וכעת הקואליציה בפירוק והם בוחנים אפשרויות".

עוד אמר כי "אנו מתואמים מהבחירות האחרונות עד הפרט האחרון בכל תחום ובכל נושא, אין שום אפשרות להקים ממשלה כעת ואנחנו לא נשחק לידיים של אף אחד, וכפי שאני אומר צריך ללכת לבחירות בהקדם ויפה שעה אחת קודם. דרעי העריך כי בסביבות מאי – יוני יהיה בחירות.

ח"כ ליצמן שדיבר אחריו סיפר כי ההצעות שהועלו בשבועות האחרונים היו מגוונות. "הציעו לי להיכנס עם לפיד בפנים שבוז'י הרצוג יהיה ראש ממשלה וסירבנו. זה הצעה מלפני שבוע ומלפני חודשיים. אז בהחלט, יש הצעה, ודחינו אותה. אין אפשרות. איווט ליברמן לא רצה להצטרף למרץ, ואצלנו ברור שאנחנו לא הולכים לממשלה עם לפיד ומה שנשאר עכשיו זה ממשלה עם נתניהו, ובימים אלו כל שעה יש משבר חדש".

ח"כ גפני אמר כי "הקואליציה הנוכחית הוקמה ללא חרדים, ולאחר זמן קצר הקואליציה התפוררה. היא מתנהלת כמו קיוסק. האמירה הראשונה הייתה של לפיד שהוא מעוניין להיות ראש ממשלה, ובתוך זמן קצר התחילו הויכוחים הפנימיים, ואנחנו קיבלנו הצעות להיכנס לקואליציה, אם זה בצוק איתן, שביבי ידע לומר שהחמאס והג'יאהד מתאחדים ואנחנו לא.

"הבסיס שלנו הוא: עם יאיר לפיד לא יושבים. מטרתו היא לחסל חלילה את עולם התורה ואנחנו לא יושבים לאותו שולחן. מה שקורה עכשיו זה התפוררות גלויה בתוך הקולאיצייה, אחד בעד חוק 0 והשני נגד, כנ"ל רפורמת גרמן וכו'.

"לפיד הגיבור הגדול יגיד במידה ונכנס לקואליציה שאנחנו נכנסנו לגנוב את הקופה הציבורית, ברגעים אלו שאנחנו מדברים אני לא יודע אם יש לו זקן או לא, הוא לא יציב. מאידך הציבור שלנו סובל כשאנחנו באופוזיציה, אנחנו מקבלות מכות שכל אחד ואחד מרגיש אותם, ויש פה משמעות לכל צד ומהלך שיוחלט עליו.

"שאל אותי אחד מגדולי התורה האם המצב הוא כל כך נורא. עניתי שזה לא גרוע כמו בעיתונות החרדית ולא טוב כמו שאני עושה את זה. אנחנו לא צריכים להרים דגל לבן, אבל אנחנו ציבור חזק מאד.

הכיוון שלנו הוא להמתין כמה ימים אבל כעיקרון אנחנו אומרים לו: 'בישלתם את הדייסה לבד ותאכלו אותו לבד'".