ידוי אבנים במזרח ירושלים
ידוי אבנים במזרח ירושליםפלאש 90

מחר (שני) צפוי חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) להעלות במליאת הכנסת את הצעתו לשלילת קצבת ילדים מהורים לילדים המבצעים פיגועי אבנים ברחבי הארץ.

בשיחה עם יומן ערוץ 7 דנון אינו נשמע מוטרד מהסערה שצפוי החוק שלו לחולל, אלא דווקא להיפך, "אני מקווה שזה יעורר סערה", הוא אומר וקובע כי לא מקובל שהפכנו את יידויי האבנים לדבר מובן מאליו.

דנון מזכיר כי בימים האחרונים ניתן לפגוש את תופעת יידוי האבנים המסכנים חיי אדם בכל מקום ברחבי הארץ. "צריך להפסיק את המציאות הזו ואם צריך להטיל על ההורים קנסות ואם צריך להפסיק את קצבת הביטוח הלאומי נעשה זאת ולא נשב בחיבוק ידיים. יידוי אבנים הוא ניסיון לרצח וצריך להפסיק זאת", הוא אומר.

באשר לטענה הצפויה ולפיה קצבת הילדים נועדה לסייע להורים לגדל את ילדיהם ולא ניתן לקשור בין מעשי הילדים לענישה הראויה לילדים אומר דנון כי "אמנם הקצבה נועדה לסייע למשפחה בגידול הילדים אבל אם הילד נמצא במעצר או בחלופת מעצר אין שום סיבה שההורה ייהנה מהקצבה. הרי מי משלם לו על האוכל במעצר, ההורים או אנחנו? ההורים צריכים לדעת שאם הם לא יחנכו את הילדים יקבלו קנסות ולא יזכו למימון מהמדינה. הם צריכים להבין שאנחנו מורידים את הכפפות. זו איוולת לשלם את הקצבה הזו".

דבריו של דנון והצעת החוק שלו מעלה מיידית את שאלת הראי, שאלת ההתמודדות עם יידוי אבנים שאולי יבצעו ילדים יהודים, אם תהיה כזו? דנון מבהיר כי "החוק לא מבדיל בין יהודים לערבים. מי שפוגע לפי פקודת הטרור ונעצר, נשללת הקיצבה. אם יהודים ירגמו באבנים ויורשעו גם הם לא יקבלו קצבה", הוא אומר ומדגיש כי מדובר בסנקציה שתופעל רק כלפי מי שיעמוד בהגדרות החוק ואין מדובר בכל מעצר.

"קטין שפועל בצורה שתואמת את החוק ישלם את המחיר והוריו ישלמו את המחיר. ברור לנו שכיום ברוב המקרים מדובר במיעוטים אבל החוק הזה יחול גם על יהודים אם הם ייקחו חלק בפעילות כזאת".

להערת דנון הצעתו תזכה לגיבוי ותמיכה של חבריו בליכוד ובקואליציה, "אני חשוב שנראה כאן התגייסות מלאה של המערכת. אני פועל בכמה זירות כמו הקנסות על ההורים שבעבר הייעוץ המשפטי אמר שזה לא חוקתי וכעת יש שינוי מגמה גם בייעוץ המשפטי. אני רואה את המהלך כחלק מארגז הכלים שיאפשר לאזרחי ישראל לנסוע בשלום בכל מקום בישראל ללא פחד מיידוי אבנים שהוכיחו בעבר שהם יכולים להרוג".