פריז
פריזפלאש 90

משפחת שגריר מביעה סיפוק רב על הסגרתו של המחבל חסן דאיב מקנדה לצרפת והגשת כתב האישום נגדו, זאת לאחר שהמשפחה ניהלה מאבק ממושך בעד הסגרתו.

בנה של הנרצחת שגריר אמר כי "יש פה מסר לכל טרוריסט באשר הוא שלא משנה כמה שנים עוברות, בסוף יש סיכוי שייתן את הדין. אנחנו רואים בזה משהו חשוב. אנחנו מאוד מרוצים ומלאי הערכה לשופט-חוקר ולרשויות הצרפתיות, הם עשו עבודה נחושה ומקצוענית בצורה בלתי רגילה".

חסן דאיב (60), מרצה באוניברסיטת אוטווה, אזרח קנדי ממוצא לבנוני, הוסגר אתמול לצרפת, בחשד למעורבות בפיגוע במרכז יהודי בצרפת לפני יותר מ־30 שנה, בו נהרגו ארבעה אנשים, שלושה צרפתים והיהודיה הגב' עליזה שגריר הי"ד.

דאיב, מרצה באוניברסיטת אוטווה, נחת אתמול בפאריס לאחר שהפסיד במאבקו המשפטי למנוע את הסגרתו לידי הצרפתים, החושדים כי הוא יזם את הפיגוע.

החקירה בנושא נפתחה מחדש לאחר ששמו של דאיב עלה ברשימה שהשיג המודיעין הגרמני. דאיב נעצר ב־2008 על ידי שלטונות קנדה לבקשת הצרפתים, שחשדו כי הוציא לפועל את הפיגוע במסגרת חברותו בארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין'.

זמן קצר לאחר הסגרתו אתמול הופיע דאיב מול שופט כדי להמשיך את חקירתו בפרשה.

לטענתו של דאיב, הוא נאבק בהסגרה מאז 2008 מכיון שמערכת המשפט הצרפתית אינה הוגנת ולא תאפשר לו להוכיח את חפותו. הפיגוע התרחש במוצאי שמחת תורה תש"מ. פצצה שהוטמנה בתיק צד של אופנוע התפוצצה מחוץ לכניסה של מרכז יהודי ברובע ה־16 של פריז.