ח''כ תמר זנדברג
ח''כ תמר זנדברגצילום: פלאש 90

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תוקפת הבוקר (שני) את הצעת החוק של חברי הכנסת איילת שקד, עופר שלח ומאיר שיטרית, למניעת שביתות "פוליטיות".

ההצעה קובעת, כי שביתה שמטרתה למנוע שינוי מבני שאיננו בעל השלכה ישירה על זכויות עובדים, לא תינה מהגנתו של החוק.

זנדברג מציינת, כי "הרבה הצעות חוק תפסו אתמול את תשומת הלב, אבל אחת מסוכנת במיוחד שעברה מתחת לרדאר היא הצעה להגביל שביתות 'פוליטיות'".

"שביתה 'פוליטית' אינה שביתה לסיום הכיבוש או למען עלייה להר הבית, אלא שביתה שבה העובדים והעובדות שובתים למען מטרה שאינה קשורה ישירות כביכול לתנאי העבודה המיידיים, אלא לשינויים אחרים במשק ובכלכלה. למשל הפרטות, או למשל מעבר להעסקה קבלנית", ציינה זנדברג.

לדבריה, "ההצעה - כמה לא מפתיע - היא יוזמה משותפת של הבית היהודי, יש עתיד והתנועה, ומטרתה לשמוט את הקרקע מתחת לתכליתה של העבודה המאורגנת. אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד - זו המהות של התארגנות. הוועד יגן על תנאיה של העובדת, והעובד ישבות כדי למנוע פיטורים המוניים או של חבריו או מעבר להעסקה נצלנית בגלל 'רפורמת התייעלות'".

זנדברג הדגישה, כי "השבוע הודיעה ההסתדרות על שביתה החל ממחר למען העלאת שכר המינימום והעסקת עובדי קבלן. אין שביתה מוצדקת מזו. זוהי מהותה של סולידריות וזה בדיוק מה שהצעת החוק מבקשת לסכל. כמה מעסיקים גדולים ומנכ״לים של תאגידים יחייכו אולי, אבל ישראל תהיה פחות צודקת אחרי הצעת החוק הזו".