מלאכי - השבט החדש בתנועת אריאל
מלאכי - השבט החדש בתנועת אריאליחצ

עשרות חניכים ומדריכים מתנועת הנוער אריאל שלחו בשבועות האחרונים הצעות לשמות לשבט החדש.

כעת מופיעות ההצעות באתר התנועה כשהחניכים, המדריכים והבוגרים כותבים מהו השם האהוב עליהם מבין השמות ומדוע כדאי לבחור בו. השמות המומלצים ביותר יעלו למליאת התנועה, בה יבחר שם השבט החדש.

"מעורבות החניכים בבחירת השם יוצרת הזדהות עם השם והמשמעות שלו", מסביר דביר עמיאור, רכז תחום בנים. "שם אמור לשקף מהות ודרך, את השאיפות והערכים של התנועה לצד התהליך החינוכי שעוברים הסניפים בחודש אירגון. לכן היה לנו חשוב שחניכים יקחו חלק בבחירת השם, ומתוך כך יזדהו עם השם והתהליך שהתנועה עוברת בחודש אירגון".

האם אין חשש שהחניכים יבחרו שם משיקולים לא נכונים?

"אם יקרה מצב שהשם יבחר משיקולים לא נכונים - סימן שהצוות החינוכי בתנועה, הנהלת התנועה, הקומונרים והמדריכים כשלו בהעברת הנושא החינוכי של חודש ארגון. ברוך ה' זה לא קורה, והצוות החינוכי מאוד מחובר לנושא, ולכן רוב השמות שהחניכים מציעים, כמו גם הבחירה של הקומונרים והקומונריות הם מאוד מתאימים וראויים".

עד כה הגיעו למעלה מ-70 הצעות של שמות לשבט החדש, בין השמות שכעת על הפרק: 'אמיתי', 'סנהדרין', 'גאון', 'שלום', 'יהודה', 'יחד', 'אלישר', 'שלום' ועוד.

"ישנה התלהבות רבה מתהליך בחירת השם בקרב הנוער ובייחוד בקרב השבט שעתיד לקבל את השם, כאמור השם ילווה אותם לשארית חייהם", מספר עמיאור. "יש כבר כאלו שבטוחים בתוצאה, אך למען האמת הכל פתוח עד ההצבעה הסופית במליאה, המורכבת ממזכ"ל התנועה יוסי ורדי ונציגי סניפי תנועות הנוער בכל הארץ".