אורי אריאל ונפתלי בנט
אורי אריאל ונפתלי בנטפלאש 90

פרסום ראשון. האפשרות שהבחירות לכנסת ה-20 תתקיימנה בתוך חודשים ספורים, מלהיטה גם את זירת המו"מ בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי-תקומה.

גורמים בבית היהודי טענו היום (שני) כי נציגי תקומה למשא ומתן בין המפלגות שנפתח בשבוע שעבר הציבו דרישה אולטימטיבית לשריון 6 נציגי תקומה ב-15 המקומות הראשונים ברשימה המשותפת.

לטענתם, לדרישה צורף אולטימטום, לפיו אם הבית היהודי לא יענה לכך יודיע יו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, על פיצול המפלגות כבר בשבוע הבא.

במפלגת האיחוד הלאומי-תקומה דוחים בתוקף את הטענות ואומרים כי מדובר ב"הדלפות שקריות" כהגדרתם. "אנו מציעים לא ללכת שבי אחרי הדלפות שקריות וחלולות. האיחוד הלאומי מקיים משא ומתן בניקיון כפיים ולא ייגרר למשחק השמצות מכוער", נמסר מהמפלגה.

באיחוד הלאומי-תקומה מוסיפים, כי "האיחוד הלאומי הציע להקים צוותים שונים שידונו בקווי היסוד לצד האיחוד הטכני. לצערנו בבית היהודי מנסים לברוח מהדיון האידאולוגי למשחק של כיסאות. לא נאפשר לדלל את כוחם של המתיישבים כדי לשנות קוי יסוד ולסלול דרך לשְטֶרנים למיניהם".

נזכיר כי בשבוע שעבר העביר מנכ"ל הבית היהודי מכתב למנכ"ל תקומה, בו הוא מפרט את הצעת הבית היהודי למיזוג מלא בין המפלגות. על פי ההצעה ישוריין יו"ר תקומה במקום השני, כל חברי תקומה יוכלו להתמודד במסגרת הפריימריז, ויובטח ייצוג לנציגי תקומה במוסדות המפלגה הממוזגת ובתוכם גם מרכז המפלגה.