נתניהו: חוק הלאום יעלה בממשלה ביום ראשון
(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח אחר הצהריים (שני) את ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בהסבר על החלטתו להביא לממשלה ביום ראשון את חוק הלאום לאישור.

ראש הממשלה ציין כי ב-29 בנובמבר 1947 החליטה עצרת האו"ם על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, וכך גם הצהיר ראש הממשלה דוד בן גוריון בהכרזת העצמאות.

"מאז עברו 66 שנה, ואין יום שלא מערערים על זכותם של היהודים למדינת לאום משלהם", ציין ראש הממשלה. "במדינת ישראל יש זכויות יסוד לכל אזרח, זכויות שמעוגנות בחוק יסוד כבוד האדם וחירות. אולם, זכות לאומית במדינת ישראל יש לעם היהודי, אבל הזכות הזו לא מעוגנת בחוק", הוסיף.

"ביום ראשון אביא לממשלה את חוק הלאום, כדי לתת מענה לכל אלו שמפקפקים בזכותם של היהודים למדינת לאום משלהם היא מדינת ישראל. חוק הלאום הוא נדבך יסוד בהבטחת זכותנו בארצנו", הבהיר נתניהו.

שרת המשפטים, ציפי לבני, התייחסה אף היא בפתח ישיבת סיעת התנועה שהתקיימה בצהריים לדחיית הדיון בחוק הלאום והסבירה מדוע היא מתנגדת לחוק. "מגילת העצמאות כבר קבעה שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה יהודית שיש בה שיוויון לכל אזרחי ישראל. אני מתנגדת למדינה דמוקרטית בלי יהודית או למדינת יהודית בלי דמוקרטית", הבהירה לבני.

"שמחתי לשמוע את ראש הממשלה אומר שהוא בעד שיוויון זכויות", ציינה לבני, "החוקים של אלקין ושל הבית היהודי לא כוללים את הערך הזה ואת המילה הזו ולכן דחיתי את הדיון בהם".לסיום הדגישה, "אנחנו לא נגד חוק לאום. אנחנו נגד חוק לאום שפוגע במגילת העצמאות".

נזכיר כי שרת המשפטים, ציפי לבני, החליטה אתמול לקראת סופה של ישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה לדחות את הדיון בחוק הלאום של ח"כ אלקין. בעקבות הודעתה של לבני הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הדיון בחוק הלאום יועבר מועדת השרים לענייני חקיקה למליאת הממשלה.