בלי זקנים? חיל האוויר
בלי זקנים? חיל האווירצילום אילוסטרציה: דו"צ

סאגת החייל החרדי י' בבסיס תל נוף של חיל האוויר נמשכת.

לאחר שנשפט לחמישה ימי ריתוק ביום חמישי שעבר עקב סירובו להתגלח כפי שהורה סא"ל ארז הראל, התקיים לי' משפט נוסף אתמול (ראשון) והוא נשלח לעשרה ימים בכלא.

נזכיר את עיקרי הפרשה: סא"ל ארז הראל הגיע לבסיס תל נוף לפני כשלושה שבועות ומיד הורה לחיילי הבסיס לגלח זקנים. זאת גם אם הם מחזיקים בידיהם אישור שלא לעשות זאת מטעמי דת או מטעמים רפואיים.

י', חייל חרדי שהגיע לשירותו בחיל האוויר לאחר שמפקדים בחייל הגיעו לישיבתו ועודדו אותו ואת חבריו להתגייס, סירב לבצע את ההוראה וטען כי מדובר בפגיעה דתית בו. סא"ל ארז עמד על שלו והורה להעמידו לדין ביום חמישי בצהרים. 

בניגוד להבטחות הצבא למערכת ערוץ 7 ולפיהן הסוגיה ואישורו של י' ייבדקו בימים הקרובים, אמירה שהתפרשה כדחיית המשפט, הועמד י' לדין באיחור של שעה מזו שנקבעה לו מראש. במשפט זה נידון לריתוק של חמישה ימים לבסיס וזאת תוך הבהרה שאם לא יתגלח הרי שיועמד לדין ביום ראשון.

גם בשלב זה נרמז על ידי גורמים בצבא כי המשפט לא יתרחש והמערכת תברר את עניינו של י' ותגיע איתו להסדר מקובל. בניגוד לכך הועמד י' לדין אתמול בפני סא"ל ארז הראל עצמו ששלח אותו לעשרה ימי מחבוש.

מערכת ערוץ 7 שיגרה שורת שאלות לדובר צה"ל בעקבות ההתנהלות התמוהה של הקצין. בין השאר נשאל דובר צה"ל האם מקובל להורות לחיילים להתגלח ורק לאחר מכן לברר אם האישור שבידיהם בתוקף ולא להיפך. כמו כן נשאל דובר צה"ל אם סביר שאותו סגן אלוף שהורה את הוראת הגילוח הוא שישפוט את י' ולא בעל דרגה גבוהה ממנו או גורם אחר שאינו קשור לבסיס בו י' וסא"ל ארז משרתים.

עד כה לא הגיעה תשובת צה"ל לשאלות העולות מהאירוע, אם כי גורם בצבא טוען בתוקף כי מעשיו והוראותיו של סא"ל ארז מעוגנים בנהלי הצבא.

יצוין כי לבסיס תל נוף הגיעו בימים אלה חיילים חדשים וגם להם הובהר מיד עם כניסתם לשירות בבסיס כי יהיה עליהם להתגלח, גם אם הם מצויידים באישורים. זאת בהתאם להנחייתו של סא"ל ארז הראל.