הרב זלמן מלמד
הרב זלמן מלמדהלל מאיר

ראש ישיבת בית אל ומחשובי הרבנים בציונות הדתית, הרב זלמן מלמד, שיגר הבוקר (שלישי) מכתב לתלמידי הישיבה התיכונית שבישוב בית אל בעקבות הטבח בשכונת הר נוף בירושלים.

במכתב קורא הרב לתלמידים להפנות את הזעם לאפיקים נכונים, כלשונו, ולתת לכוחות הביטחון לפעול ולעשות את מלאכתם.

המכתב המלא:

לתלמידי בני צבי היקרים,

בשעות קשות אלו, אחרי הפיגוע הנורא בבית הכנסת בהר נוף, הכאב עמוק, הרוח סוערת.

עלינו לזכור שאנו בעיצומו של מאבק על זכותינו על ארץ ישראל בכלל, ועל ירושלים בפרט, ומעל הכל על הר הבית מקום בית מקדשינו.

אויבינו מרגישים שאנחנו מתבססים יותר ויותר בארץ ובירושלים, ועל כן הם מתפרצים לעצור את המהלך האלוקי של שובנו לארצנו ולבית מקדשנו. אך אי אפשר לעצור את חזון הנביאים המתקיים לנגד עינינו.

אני מבקש מכם, תלמידים חביבים להפנות את כל סערת הנפש, את כל הכאב והזעם לאפיקים נכונים. להרבות בשקידת התורה ובמעשים טובים, ולהרבות בזכויות שיקרבו את גאולתינו.

אע"פ שיש ביקורת קשה על התנהלות המשטרה והצבא כנגד אויבינו, ובני הנוער קשה להם לראות את אוזלת היד והחולשה שבה פועלים כוחות הביטחון, על אף כל זה יש להתגבר על הכעס ועל העלבון ולתת לכוחות הביטחון לפעול ולעשות את מלאכתם.

ואם ידוע לכם שיש בני נוער חברים במקומות אחרים שליבם חם והם עלולים לצאת למעשים של תגובה על דעת עצמם, אנא, עצרו בעדם. פעולות כאלה כעת לא רק שלא יועילו, אלא יזיקו.

כיון שהמאבק היום עיקרו ברשתות, יש לכוון את המאמץ להסברה ברשתות את צדקת דרכנו. לא בהתלהמות שלא משכנעת אלא בהסברה משכנעת שהארץ כולה שלנו, והר הבית שלנו. שיידע כל העולם עובדה זאת. מאמרים טובים יתפרסמו באתר ערוץ שבע.

הקב"ה ינקום את נקמת דם עבדיו השפוך, דמי בניו שנרצחו בשעת תפילתם לבורא עולם אלוקי ישראל.

אנחנו ננצח למרות החולשות. אנחנו מתקרבים והולכים לגאולתנו השלמה. ארץ ישראל נקנית בייסורים וכך היא נקנית ממש.

אנא השפיעו על חבריכם לנתב את כל הכוחות להרבות אורה של תורה ולהרבות בזכויות.

חזק ונתחזק,
שלכם
זלמן ברוך מלמד