בנט בועידת כלכליסט
בנט בועידת כלכליסטפלאש 90

שר הכלכלה ויו"ר הבית הבית נפתלי בנט נשא הבוקר (חמישי) דברים בועידת התעשייה המתקיימת באילת והתייחס בדבריו להחלטת ראש עיריית אשקלון שלא להעסיק ערבים בעיר.

"אנחנו עוברים תקופה לא קלה-יש גל פיגועים, אף אחד לא יכול להבטיח שהגל נגמר", פתח השר בנט, "אנחנו עובדים כל יום עד מאוחר בלילה, כולל אתמול, כדי להתמודד עם הטרור. אבל צריך לדעת ש-99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל. יש מיעוט קטן מאד שפועל נגד".

"לכן, המדיניות של ממשלת ומדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים, יד מחבקת לנאמנים. את הקו התקיף בקבינט אני מוביל נגד המחבלים, אנחנו יוצאים ביממה הזו בשורת מאמצים חדשים לאור המצב הביטחוני. אך בזרוע השניה שלי כשר הכלכלה אני לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע, דבר כזה לא יקרה במדינת ישראל". 

השר בנט הוסיף "לכן, הנחיתי את אנשיי במשרד הכלכלה להגביר את האכיפה כנגד כל עבירה שקשורה לתחום אפליה. המבחן של דמוקרטיה הוא דווקא כשהמצב הבטחוני קשה, מאד קל לדבר על דמוקרטיה שהכול נפלא אבל המבחן שלנו הוא להישאר דמוקרטיה חזקה גם בימים קשים". 

בתוך כך, הבהירה הבוקר נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה, עו"ד ציונה קניג-יאיר, כי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, אוסר בצורה ברורה על מעסיקים/ות להפלות בין עובדיהם, בין היתר בשל לאומם, מוצאם או דתם. אפליה בעבודה על רקע לאום, בין אם בפיטורים ובין אם בקבלה לעבודה - אסורה על פי חוק.

נציבת שוויון הדגישה כי מעסיק/ה המפטרים עובד או עובדת בשל היותם ערבים חושף את עצמו להליכים משפטיים מצד העובדים/ות המופלים ומצד נציבות השוויון.

"בימים קשים אלו אני מצפה ממעסיקים/ות, לקחת אחריות ומנהיגות שמעודדת סובלנות, שוויון הזדמנויות ולא הדרה, בייחוד מרשויות מקומיות כמו עיריית אשקלון, שפורסם כי הפסיקה את עבודת הערבים בעירה, צעד המנוגד לחוק השוויון. בנוסף, לרשויות מקומיות יש גם אחריות ציבורית כלפי כלל התושבים שלהם, יהודים וערבים כאחד. על רשויות כאלה להוביל ולפעול להרגעת הרוחות ולא לקחת צעדים קולקטיביים אשר עלולים ללבות את האש. על כולנו לפעול ביחד לשיפור המצב, להמשיך לחתור לשוויון ולסובלנות כלפי כלל אזרחי מדינת ישראל, יהודים וערבים", אמרה עו"ד קניג - יאיר. 

נציבות השוויון קוראת לכל אדם שמרגיש כי הוא סובל מאפליה בשוק העבודה, בין היתר בשל לאומו או דתו לפנות אלינו לקבלת ייעוץ משפטי מעמיק, ובמקרים המתאימים ייצוג משפטי.