השר ארדן בכנס ירושלים, הבוקר
השר ארדן בכנס ירושלים, הבוקרניסים לב

פוליטיקאים בהיסטריה? שר הפנים, גלעד ארדן, גינה את החלטת ראש העיר אשקלון להפסיק את עבודתם של ערבים באתרי בנייה בגני ילדים.

״החלטת ראש העיר פסולה בעיני וביקשתי מהגורמים המקצועיים במשרד הפנים לבדוק את חוקיותה", אמר ארדן. "אסור לנו לפעול באופן שיכלול ויכתים ציבור שלם במדינת ישראל והחלטות כאלה עלולות להוביל להגברת המתיחות וליבוי היצרים", הוסיף.

שר הכלכלה נפתלי בנט מבהיר כי לא יתן יד לפגיעה בשום עובד על רקע דת או גזע, וכי הנחה את עובדיו להגביר את האכיפה נגד כל עבירה הקשורה באפלייה.

בועידת התעשייה באילת אמר בנט כי 99.9 אחוזים נאמנים למדינת ישראל, ויש מיעוט קטן מאוד שפועלה נגדה. לפיכך, המדיניות של הממשלה תהיה יד קשה כלפי מחבלים, ויד מחבקת לנאמנים. "את הקו התקיף הזה אני מוביל בקבינט בשורה של צעדים חדשים לאור המצב הבטחוני הקשה", הדגיש בנט. הוא הוסיף כי המבחן של דמוקרטיה הוא דווקא כשהמצב הבטחוני קשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם. רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, ומי שמפר את החוק - אנו פועלים נגדו בנחישות ותקיפות. במסגרת הצעת חוק הלאום שאני מביא לממשלה ביום ראשון נבצר את השוויון המלא בפני החוק של כל אזרח ללא הבדל דת, גזע ומין לצד הבטחת זהותה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי – אין סתירה בין הדברים ולא אאפשר חתירה תחת שני עקרונות יסוד אלה."

שרת המשפטים, ציפי לבני, פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה שיפתח בחקירת הדיווחים לפיהם ראש-עיריית אשקלון הורה על הפסקת העסקת עובדים ערבים בעירו.

לדברי השרה לבני, "מדובר בהוראה החותרת תחת עקרונות יסוד של שוויון ומניעת הפליה, ועומדת בניגוד לחוק שוויון זכויות בעבודה". השרה הוסיפה בפנייתה כי "הפליית עובדים או דורשי עבודה על רקע לאום או דת היא אסורה, ויש לטפל בכך במלוא חומרת הדין."

נזכיר כי הסערה החלה לאחר שראש העיר אשקלון שמעוני כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "אף שהאחריות להצבת מאבטחים הינה של המשרד לביטחון פנים, הנחתי להציב החל ממחר בבוקר מאבטחים חמושים בכל אשכול גנים (כ-40 גנים) הסמוכים לאתרי בנייה שבהם מועסקים פועלים ערבים. כמו כן בגנים שבהם מבוצעות עבודות להכנת ממ"דים על ידי פועלים ערבים יופסקו העבודות עד להודעה חדשה".